BANEVA - YSIVII FREESTYLE ŞARKI SÖZLERİ
2000'lerde bi' yaza gidin
Daha mutlu olsak da ülke hala geri
Rapçiler zengin olunca ayıktılar yeni
Koca bi' 10 yıl tiye aldı medya beni
İşte böyle bazı devrimler ağır gelir
Toplumun fark etmediğine sanat denir
Ayıkılır geç 17 referandumu gibi
İlmek ilmek yeni bi' çağ örebilir
Anlamadın bana ulaşamadın
Bu benim başarısızlığımdan değil
Yalap şap meme'lerden ibaret duydukların
Anca böyle kolay ve sık satabilir
Temsili değil bu benim hayalimin
Bu rap bokunun suyu çıkar gibi çiğniyorum
bana karşı alık her bir ifadeyi
Hissediyorum 2000'lerdeki Ceza gibi
Daha kazanmadım bişi', devlet az yedi
Kırmızı ışıkta bas, çektim maskemi
Demiş dinlenmez sürekli konuşan biri
De niye melodim popçularından iyi
Sen o devri daim et ben dizayn göt
Bu çarkta teker sensin çomak benim
Bunu anlayabilir benim kadar delisi
Bu shit algılayabildiğinden daha derin
Ateşli bebe mini gun gibi
Gördü filikan dibi
Boşalıyorum getir tankeri
Deneme beni geçmeyi aklımdaki tek şey
Bu gece s*keceğim ilham perim
Burda feriştahı gelin
Gündemim değildi gram içten içe duyduğun entrikan inan benim
Gündem olabilirdim harbi sikimde olsaydı bi' kaç rapçinin kahpeliği
Sizden olabilirdim kankanın ayıbını senle yaşamış gibi lanse edip
Sizden olurdum aramızdakini senle konuşmadan orospu gibi kulislerde bahsedip
Bi hain olurdum satsaydım abimi ekranlara oynamak için
Hiçbiri bana yapamaz hiciv hangisi tatmak ister delici bu kalemin hapsini
Diğer adım kara panter
S*kim top 10 gelir falakam sert
Bu gece trafik yoğun ana arter
Getir bana TEM otoyolundan gel
Yaralı asker gibi kara panter
Seni low level git kapa şartel
Piyasanız redlight gaza bas len
Onlar ölmez sürünür topuğuna sıkar len
Robin hood tanımaz kralı
Sözü tanımaz kuralı
Vuracak seni menzilimden çık
Çabuk menzilimden çık
Hedeften çık
Bi figürü hedef almadım
Bu yüzden bu şarkı tüm alınanların
Tanımam seni menzilimden çık
Çabuk menzilimden çık
Hedeften çık
(tanımam kralını, tanımam kralını)
Ben hiçbirinizin adını anmadım
Sınama beni menzilimden çık
Çabuk menzilimden çık
Hedeften çık
(tanımam kralını, tanımam kralını)
Vuracak seni menzilimden çık
Çabuk menzilimden çık
Hedeften çık
1K,2K,3K
Elin kiri çüş lan
Aynı ay 3 zam
Halkım hep rüsva
Buldum kayıp düşleri
Duydum hep şükran
Değiştim 5 yılda bir değil, her gün
Namümkün iki değişiklikle 10 yıla üstad
O yıllar tren bana metrobüs
Hayatımın main melodisi loopta düt düt!
Yalnızca yürüdüm ardımda hep yük altında
Geliştim uğradıkça güç kaybına
Gün saydım ve gömdüm bağrıma
Bi' düdük çaldı son kez, o gün çattığında
Döktüm bar, döndü bir Türk Marşı'na
Pişman oynayan düşmancıla
Zafer eti getir bunlar garnitür kıvamında
Dayanamadım tükürdüm suratına
Menzilimden çık, menzilimden çık
Tanımam seni menzilimden çık, menzilimden çık
Kıta Kıta Analiz
1. Kıta
- Analiz: 2000’ler Türkiye’sine nostaljik bir gönderme ile başlayan kıta, dönemin mutluluğu ile günümüzün geriliği arasında bir tezat kurar. Rap müziğin zamanla değişen konumu, medyanın hip-hop kültürüne yaklaşımı eleştirilir. "Devrimler ağır gelir" ve "sanat toplumun fark etmediğidir" gibi metaforlarla derin bir toplumsal eleştiri yapılır.
- Temalar: Nostalji, değişim, sanatın anlamı, sistem eleştirisi.
2. Kıta
- Analiz: Rap müziğin popüler kültürle buluşması ve bu dönüşümün etkileri incelenir. Rapçilerin zenginleşmesiyle değişen algılar ve sistem eleştirisi, bireysel başarı üzerinden toplumun yüzeyselliğine vurgu yapılır.
- Temalar: Yüzeysellik, popülerlik eleştirisi, bireysel çaba.
3. Kıta
- Analiz: Sanatçı, kendi başarısını sorgularken toplumun tüketim alışkanlıklarına eleştiri getirir. Sanatın basite indirgenmesi ve yaygınlaştırılma yöntemleri sert bir dille ele alınır.
- Temalar: Sanat ve ticaret çatışması, eleştirel bakış, bireysel duruş.
4. Kıta
- Analiz: Rekabet, ihanet ve sektördeki yozlaşma anlatılır. "Kara Panter" metaforu ile özgüvenli bir tavır sergilenirken, sanatçının sektördeki varoluş mücadelesi işlenir.
- Temalar: İhanet, rekabet, özgüven.
Nakarat
- Analiz: "Menzilimden çık" ifadesi, kişisel sınırların korunması ve dış müdahalelere karşı bir duruş sergilemenin metaforudur. Güçlü bir uyarı tonu taşır.
- Temalar: Sınırların belirlenmesi, bireysel direniş.
Son Kıta
- Analiz: Hayatın zorlukları, geçmişin yükleri ve zaferlere ulaşma mücadelesi ele alınır. Türk Marşı göndermesiyle ulusal bir boyut eklenir.
- Temalar: Zorluklar, azim, başarıya ulaşma.
Şarkının İşlediği Temalar ve Konular
- Toplum Eleştirisi: Medyanın yüzeyselliği ve yozlaşması.
- Sanat ve Popülerlik: Rap müziğin ticari bir araç haline gelmesi.
- Kişisel Mücadele: Hayat zorlukları ve bireysel azim.
- Sınırların Korunması: Bireysel alanların savunulması.
- İhanet ve Rekabet: Endüstriyel ve kişisel ilişkilerdeki sorunlar.
Duygusal Yolculuk Haritası
- Nostalji: 2000’ler Türkiye’sine bir özlem.
- Öfke: Sistemin ve sanatın yozlaşmasına karşı.
- Özgüven: Kendi yeteneklerine olan inanç.
- Direniş: Sınırların korunması ve mücadele.
- Zafer: Zorluklara rağmen başarı elde etme arzusu.
Dil ve Sözcük Seçimi Analizi
- Dil: Sert, direkt ve eleştirel bir üslup.
- Sözcükler: Günlük dil, argo, metaforlar ve alegoriler iç içe.
- Etkisi: Dinleyiciyi düşündürme ve sarsma amacı güder.
Bölümsel Yapı Analizi
- Giriş: Nostaljik ve eleştirel bir başlangıç.
- Gelişme: Sanat, bireysel duruş ve mücadele temaları yoğunlaşır.
- Nakarat: Merkezde yer alır, şarkının mesajını pekiştirir.
- Sonuç: Zafer ve bireysel başarı ile kapanır.
Anahtar Kelimeler ve Anlamları
- Menzil:
- TDK Anlamı: Hedefe ulaşmak için kat edilecek yol.
- Şarkıdaki Anlamı: Kişisel sınırların korunduğu alan.
- Devrim:
- TDK Anlamı: Büyük değişim ve yenilik.
- Şarkıdaki Anlamı: Sanat yoluyla toplumsal dönüşüm.
- Kara Panter:
- TDK Anlamı: Özgüven ve gücü simgeleyen bir hayvan.
- Şarkıdaki Anlamı: Sanatçının güçlü ve asi karakteri.
Dikkat Çeken Mısralar
- "Sanat toplumun fark etmediğine sanat denir."
- "Seni low level git kapa şartel."
- "Bu gece s*keceğim ilham perim."
- "Hayatımın main melodisi loopta düt düt!"
Genel Mesaj ve Sonuç
Mesaj: Şarkı, bireysel başarı, sanatın yozlaşması ve toplumdaki yozlaşmayı ele alırken, bireyin kendi sınırlarını koruma ve mücadele gücüne vurgu yapar. Baneva, sektörel yozlaşmaya rağmen sanatçı kimliğini koruyarak toplumsal eleştirilerini sert bir dille ifade eder.
Sonuç: Baneva’nın bu eseri, eleştirel ve güçlü mesajlarla dolu, hem bireysel hem de toplumsal bir manifesto niteliğindedir.