Ana içeriğe atla

YOKLUĞUMA ALIŞMALISIN SÖZLERİ - TÜLAY MACİRAN

 Şarkı, bir ilişkinin sona ermesi ve ihanet sonrası yaşanan duygusal acıyı işler. Şarkıcı, kaybın ve yokluğun kalıcı olduğunu kabul ederek, onurunu ve gururunu savunur. "Yokluğuma alışmalısın" ve "Bundan sonra öldü say beni" gibi ifadelerle, ayrılığın ve ihanetin kalıcı etkilerine vurgu yapılır. Şarkı, affetmemenin ve onurun korunmasının altını çizer. Genel mesaj, acının ve kaybın sonunda bir kapanışa varılması gerektiğidir.



TÜLAY MACİRAN - YOKLUĞUMA ALIŞMALISIN ŞARKI SÖZLERİ


Onulmaz derdimin tabibi olsan,

Yine de sürmem yar, ölür ölürüm.

Kanayan yarama merhem de olsan,

Yine de sürmem yar, ölür ölürüm.

Ben de söylemezsem, yar, ben ölürüm.


Artık yokluğuma alışmalısın,

Hayata bir yerden karışmalısın.

Belki eskisiyle barışmalısın.

Bundan sonra öldü say beni, beni.


Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur

Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur.

Affetmeyen ben değil, yar, gururumdur.

İhanet hançeri çok derin vurdun.

Ab-ı hayat olsan, içmem, ölürüm.

Ben de söylemezsem, yar, ben ölürüm.


Artık yokluğuma alışmalısın,

Hayata bir yerden karışmalısın.

Belki eskisiyle barışmalısın.

Bundan sonra öldü say beni, beni.



Şarkı Sözlerinin Kıta Kıta Analizi

1. Kıta:

  • "Onulmaz derdimin tabibi olsan,
    Yine de sürmem yar, ölür ölürüm.
    Kanayan yarama merhem de olsan,
    Yine de sürmem yar, ölür ölürüm.
    Ben de söylemezsem, yar, ben ölürüm."

Bu kıta, şarkının duygusal yoğunluğunun başlangıcını oluşturuyor. Şarkıcı, fiziksel bir tedaviye ya da iyileşmeye rağmen, içsel acısının sona ermeyeceğini ifade ediyor. "Onulmaz derdimin tabibi olsan" ve "Kanayan yarama merhem de olsan" gibi ifadeler, bir acının ne kadar derin olduğunu anlatıyor. İyileştirme tekliflerine karşılık şarkıcı, duygusal yaralarının tedavi edilemeyecek kadar büyük olduğunu vurguluyor.

2. Kıta:

  • "Artık yokluğuma alışmalısın,
    Hayata bir yerden karışmalısın.
    Belki eskisiyle barışmalısın.
    Bundan sonra öldü say beni, beni."

Bu kıta, şarkıcının bir ilişkiyi bitirdiği ve geriye dönme isteği olmadığını net bir şekilde ifade ettiği kısımdır. "Yokluğuma alışmalısın" ve "Bundan sonra öldü say beni" gibi ifadeler, ayrılık ve kaybın kabulünü içeriyor. Şarkıcı, kayıpların ardından hayata yeniden adapte olma gerekliliğini vurguluyor.

3. Kıta:

  • "Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur
    Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur.
    Affetmeyen ben değil, yar, gururumdur.
    İhanet hançeri çok derin vurdun.
    Ab-ı hayat olsan, içmem, ölürüm."

Bu kıta, ihanete uğramış bir kişinin içsel çatışmalarını ve onurunu savunmasını içeriyor. "Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur" ifadesi, ilişkinin fiziksel değil, duygusal ve manevi bir yönüyle ilgilidir. "İhanet hançeri çok derin vurdun" gibi bir ifade, ihanetin acısını ve derinliğini simgeliyor. Şarkıcı, affetmemenin sadece gururuyla ilişkili olduğunu ifade ediyor.

4. Kıta (Tekrar):

  • "Artık yokluğuma alışmalısın,
    Hayata bir yerden karışmalısın.
    Belki eskisiyle barışmalısın.
    Bundan sonra öldü say beni, beni."

Burada önceki kıtanın tekrarını görüyoruz. Bu tekrar, şarkının duygusal mesajını pekiştiriyor ve ayrılığın kalıcı olduğu düşüncesini güçlendiriyor.


Şarkının İşlediği Temalar ve Konular

  • Ayrılık ve Kayboluş: Şarkı, bir ilişkinin sona erdiğini ve bunun geride kalan kişi tarafından kabul edilmesi gerektiğini vurguluyor. "Artık yokluğuma alışmalısın" gibi ifadeler, kaybın kalıcı olduğunu anlatıyor.
  • İhanet ve Onur: Şarkının bir diğer ana teması, ihanete uğramış bir kişinin onuru ve gururudur. "İhanet hançeri çok derin vurdun" ifadesi, ihanetin ne kadar derin bir yara açtığını ifade ediyor.
  • Affetmeme ve Gurur: "Affetmeyen ben değil, yar, gururumdur" gibi dizeler, şarkıcının affetmemesinin ardındaki duygusal nedenin gurur olduğunu belirtiyor.

Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası

  • Başlangıç: Şarkının başlangıcında acı ve iyileşme beklentisinin imkansızlığı dile getirilir. Bu, derin bir duygusal yaralanma ve çaresizlik içerir.
  • Orta Dönem: Şarkıcı, yokluğa alışma ve ayrılığı kabul etme sürecine girer. Burada, duygusal çatışma ve kabulleniş süreçleri öne çıkar.
  • Son Dönem: İhanet ve onurun ön plana çıkmasıyla, şarkıcı affetmeyi reddeder ve hayata son bir defa veda eder.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Duygusal Yoğunluk: Şarkı, yüksek duygusal yoğunlukla yazılmıştır. "Ölürüm," "ihanet," "onurum," "gururum" gibi kelimeler, şarkının dramatik etkisini arttırır.
  • Anlam Derinliği: Şarkı, basit ama güçlü bir dil kullanır. Her kelime ve ifade, acıyı, kaybı ve onuru anlatmak için özenle seçilmiştir.

Bölümsel Yapı Analizi

  • Şarkının yapısı, her kıtanın belirgin bir duygusal geçişi yansıtacak şekilde ilerler. İlk kıta, acıyı ve çaresizliği anlatırken, ikinci kıta kaybı kabullenmeyi ve ayrılığı vurgular. Üçüncü kıta ise ihanete dair duygusal bir çıkış yapar. Son kıta, önceki duygusal temaların tekrarıyla, şarkının ana mesajını pekiştirir.

Şarkıda Geçen Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları

  • Onulmaz: "Tedavi edilemez, geçmeyen" anlamına gelir. Şarkıda bu, duygusal bir yaranın iyileşmesinin imkansız olduğu vurgulanır.
  • Yar: "Açık bir yara, bedensel ya da ruhsal" anlamına gelir. Burada, hem fiziksel hem de duygusal yaralar anlatılmaktadır.
  • İhanet: "Güvene karşı yapılan yanlış davranış, sadakatsizlik" anlamına gelir. Şarkının temel temalarından biridir ve duygusal bir ihaneti simgeler.
  • Onur: "Şeref, haysiyet" anlamına gelir. Şarkıda, ihanet karşısında kaybedilen onurun tekrar kazanılamayacağı ifade edilir.
  • Ab-ı hayat: "Ölümsüzlük suyu" anlamına gelir. Burada, hayatı yeniden başlatabilecek bir kurtuluş iksiri olarak kullanılır, ancak şarkıcının içsel yaralarını iyileştiremez.

Şarkıdaki Dikkat Çeken Mısralar

  • "Kırdığın dalım değil, yar, onurumdur": Bu mısra, şarkıcının sadece fiziksel değil, manevi değerlerine yapılan saldırıyı anlatır.
  • "Bundan sonra öldü say beni, beni": Bu mısra, şarkıcının ilişkiye ve kayba tamamen veda ettiğini ifade eder. Gerçekten duygusal bir kapanışı simgeler.

Genel Mesaj ve Sonuç

Şarkı, ihanete uğramış ve terk edilmiş bir kişinin içsel acısını, gururunu ve onurunu savunmasını anlatan bir hikâye sunuyor. Temel mesaj, kayıpların, ihanetlerin ve ayrılıkların kabul edilmesi gerektiğidir. Şarkı, hem kişisel bir acıyı hem de duygusal olarak sağ kalmanın zorluğunu anlatır. "Artık yokluğuma alışmalısın" gibi tekrarlarla, şarkıcı izleyiciye bir tür kapanış ve yeniden başlangıç mesajı verir.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...