Ana içeriğe atla

ORTA HALLİ SÖZLERİ - MAVİ GRİ

 MAVİ GRİ - ORTA HALLİ ŞARKI SÖZLERİ



Bu içtiğim şarap, şu geçtiğim sokak

Düştüğümde kalkmaya mecalim mi var?

İnsan yaşar yaşattığı kadar

Çektiğim azaptan iyi bir avuç mezar


Bakma sen bana, yabancıyım bunların düzenine


Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim

Kovulmuşum, anlamamışım

Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim

Fırlatılmışım denizlere


Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim

Kovulmuşum, anlamamışım

Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim

Fırlatılmışım denizlere


Biz konuşurken belki bi' yıldız kayar

Bitecekse bu dünyanın ne anlamı var?

Savaşlar olur, habire bombalar yağar

Yaşamadan ölmek için çocuklar doğar


Bakma sen bana, yabancıyım bunların düzenine


Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim

Kovulmuşum, anlamamışım

Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim

Fırlatılmışım denizlere


Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim

Kovulmuşum, anlamamışım

Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim

Fırlatılmışım denizlere


MAVİ GRİ - ORTA HALLİ ŞARKI SÖZLERİ ANALİZİ

1. Kıta Kıta Şarkı Analizi:

İlk Kıta:

Bu içtiğim şarap, şu geçtiğim sokak
Düştüğümde kalkmaya mecalim mi var?
İnsan yaşar yaşattığı kadar
Çektiğim azaptan iyi bir avuç mezar

İlk kıta, bir içki ve sokak betimlemesiyle başlar, şarkıcının ruh halinin olumsuz bir şekilde yansımasıdır. Şarap, bir kaçış ya da acı unutma aracı olabilir. "Düştüğümde kalkmaya mecalim mi var?" sorusu, derin bir depresyon ve hayata karşı kaybedilmiş bir mücadeleyi ifade eder. "İnsan yaşar yaşattığı kadar" ise, kişinin hayatta yaşadığı acıların ve zorlukların, başkalarına yaptıklarının bir sonucu olduğunu vurgular. Son satırda, "azap" ve "mezar" kelimeleri, hayatın geçici ve acı dolu yönlerine atıfta bulunur.

Nakarat:

Bakma sen bana, yabancıyım bunların düzenine

Nakaratta, şarkıcı toplumun ve yaşamın düzenine yabancı olduğunu ifade eder. Kendini dışlanmış, toplumsal normlara uymayan biri olarak tanımlar. Burada bir yabancılaşma ve aidiyet eksikliği teması bulunur.

İkinci Kıta:

Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim
Kovulmuşum, anlamamışım
Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim
Fırlatılmışım denizlere

Şarkıcı, orta halli bir yaşam sürdüğünü ancak aşk konusunda da tıpkı diğer hayat mücadelelerinde olduğu gibi başarısız olduğunu dile getiriyor. "Orta hâlli" ifadesi, sıradan ve mütevazı bir yaşamın temsilidir. "Kovulmuşum, anlamamışım" ve "fırlatılmışım denizlere" ise, bireyin yaşadığı hayal kırıklığı, terk edilmişlik ve çaresizlik hissini gösterir. Şarkıcının aşkı "işçilik" olarak tanımlaması, aşkı bir yük veya zorunluluk olarak gördüğünü ifade eder.

Üçüncü Kıta:

Biz konuşurken belki bi' yıldız kayar
Bitecekse bu dünyanın ne anlamı var?
Savaşlar olur, habire bombalar yağar
Yaşamadan ölmek için çocuklar doğar

Bu dizede, şarkıcı dünyanın kaotik yapısına ve anlam arayışına odaklanır. "Yıldız kayması", zamanın geçişini ve belki de yaşamın geçici doğasını simgeler. "Bitecekse bu dünyanın ne anlamı var?" sorusu ise varoluşsal bir sorgulama olup, dünyanın kötülükleri ve savaşları karşısında yaşamın anlamını sorgular. "Yaşamadan ölmek için çocuklar doğar" ise trajik bir bakış açısını ifade eder; bireylerin hayata başlamadan önce bile varoluşsal bir bozuklukla yüzleşmeleri anlamına gelir.

Nakarat (Tekrar):

Ben orta hâlli bir aşkın işçisiymişim
Kovulmuşum, anlamamışım
Tek tabanca bir sarhoşun içkisiymişim
Fırlatılmışım denizlere

Bu kısımda, ilk nakaratta ifade edilen yabancılaşma ve yalnızlık temaları yine vurgulanır. Aynı zamanda şarkıcı, aşkın ve hayatın acılarını tekrar dile getirir.

2. Şarkının Temaları ve Konuları:

  • Yabancılaşma ve Dışlanmışlık: Şarkıcı, toplumun düzenine ve normlarına yabancı hisseder. Kendini dışlanmış ve yalnız olarak tanımlar.
  • Varoluşsal Kriz: Şarkıda yaşamın anlamı, acı, ölüm ve savaş gibi derin varoluşsal temalar işlenir. Kişi, dünyanın kötülükleri ve zorlukları karşısında hayatın değerini sorgular.
  • Hayal Kırıklığı ve Çaresizlik: Aşk ve yaşamın çeşitli alanlarında başarısızlık, terk edilme ve kaybolmuşluk hissi öne çıkar.
  • Kaos ve Ölüm: Savaşlar, bombalar ve çocukların yaşamadan ölmesi gibi karanlık imgeler, toplumsal ve bireysel çöküşü simgeler.

3. Dil ve Sözcük Seçimi Analizi:

Şarkı, günlük yaşamda kullanılan basit ve doğrudan bir dil kullanır. "Şarap", "sokak", "mezar" gibi kelimeler, somut imgelerle duygusal bir atmosfer yaratır. Ayrıca, "orta hâlli", "kovulmuş", "fırlatılmış" gibi kelimelerle, şarkıcının hayatındaki başarısızlık ve yalnızlık derinlemesine aktarılır. "Yabancıyım" gibi ifadeler ise, şarkıcının kendini dışlanmış hissettiğini gösterir.

4. Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları:

  • Şarap: Üzüm ya da meyve suyu fermente edilerek yapılan alkollü içki. (Şarkıdaki anlamı: Bir kaçış aracı, geçici bir rahatlama.)
  • Sokak: Yolları birbirine bağlayan açık alan, caddeler. (Şarkıdaki anlamı: Şarkıcının yürüdüğü yalnızlık ve belirsizlik yeri.)
  • Mezar: Ölülerin gömüldüğü yer. (Şarkıdaki anlamı: Hayatın sona erdiği, acı ve tükenmişliğin simgesi.)
  • Kovulmuş: İşten ya da bir yerden atılmış. (Şarkıdaki anlamı: Toplumdan dışlanmış, bir yere ait olamayan birey.)
  • Fırlatılmış: Bir şeyin sert bir şekilde bir yere atılması. (Şarkıdaki anlamı: Hayatın zorlukları karşısında terk edilmişlik hissi.)
  • Yabancı: Tanımadık, bilinmeyen bir kişi ya da şey. (Şarkıdaki anlamı: Toplumun ve dünyanın şarkıcıya yabancı olması.)

5. Dikkat Çeken Mısralar:

  • "İnsan yaşar yaşattığı kadar" — Bu mısra, insanların yaşamlarındaki acıları, başkalarına yaşattıklarıyla ilişkilendirir. Şarkıcının yaşamı, başka insanlara verdiği zararlarla şekillenir.
  • "Yaşamadan ölmek için çocuklar doğar" — Bu mısra, çocukların dünyaya gelişinin anlamını sorgular ve hayatın anlamsızlığını dramatize eder.

6. Genel Mesaj ve Sonuç:

Şarkı, toplumdan yabancılaşmış, hayal kırıklığına uğramış ve varoluşsal sorgulamalarla boğulmuş bir bireyin duygusal durumunu anlatır. Her türlü çabayı ve hayattan alınan dersleri, sonunda bir tür terk edilmişlik ve çaresizlikle sonlanır. Hayatın geçici ve acı veren doğasına dair karanlık bir bakış açısı sunar. Bu şarkı, dinleyiciye hayatta karşılaşılan zorluklarla yüzleşmeyi ve bunlarla barışmayı önerirken, bir anlam arayışını da yansıtır.



Bu blogdaki popüler yayınlar

OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ)

 OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ) Kaderimle baş başa Bırakılıp gidildim Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Her ümidim, ışığım Gönlümde hançer oldu Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Skit: Size layık değil ama gazinonun sahibi Osman bey bu çeki kabul etmenizi rica ediyor. Ben para için yazmadım bu müzikleri. Tabii orası muhakkak, yanılmıyorsam sırf zevk için beste yapacak kadar zengin değilsiniz. Skit 2: Ne biliyorsunuz? Belki de hala sizi seviyordur. Hem parasıda çok.. Niye bu kadar insafsızca konuşuyorsunuz? Ben buraya nasihat dinlemeye gelmemiştim ki... Kıta Kıta Analiz 1. Kıta: Kaderimle baş başa Bıra...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi  #HasanBayar hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani ...