Ana içeriğe atla

HELE HELE GUR GUR SÖZLERİ - DUMAN

 HELE HELE GUR GUR ŞARKI SÖZLERİ - DUMAN


Aman aman

Yol yapmiş yolcu duman

Hemen hemen

Ormanlar oldu beton


Ayildik bayildik boyuna

Vay vay

Peşine de takildik gezeriz toy toy

Hele hele gur gur

Gurluyor midemiz

Vay vay

Deli deli bak bak bakiyor vatandaş

Ay ay


Aman aman

Ev yapmiş evli duman

Hemen hemen

Kalmiş bir kuru soğan


Ayildik bayildik boyuna

Vay vay

Peşine de takildik gezeriz

Toy toy

Hele hele gur gur gurluyor midemiz

Vay vay

Deli deli bak bak bakiyor vatandaş

Ay ay


Aman aman

Sallaniyor yer küre

Hemen hemen

Yikilmiş bütün yöre


Ayildik bayildik boyuna

Vay vay

Peşine de takildik gezeriz

Toy toy

Hele hele gur gur gurluyor midemiz

Vay vay

Deli deli bak bak bakiyor vatandaş

Ay ay


Aman aman

Bindik bir alamate

Hemen hemen

Gideriz kiyamete


Ayildik bayildik boyuna

Vay vay

Peşine de takildik gezeriz

Toy toy

Hele hele gur gur gurluyor midemiz

Vay vay

Deli deli bak bak bakiyor vatandaş

Ay ay


Ayildik bayildik boyuna

Vay vay

Peşine de takildik gezeriz

Toy toy

Hele hele gur gur gurluyor midemiz

Vay vay

Deli deli bak bak bakiyor vatandaş

Ay ay


"Hele Hele Gur Gur" - Duman: Şarkı Analizi


1. Kıta Kıta Analiz

  • Kıta 1: "Aman aman
    Yol yapmış yolcu duman
    Hemen hemen
    Ormanlar oldu beton"

    Şarkı, başlangıçta bir yolculuk temasıyla başlar. "Yol yapmış yolcu duman" ifadesi, ilerleyen ve değişen bir dünyanın simgesidir. "Ormanlar oldu beton" ise doğanın tahribatını, şehirleşme ve betonlaşmayı ifade eder.

  • Kıta 2: "Ayıldık bayıldık boyuna
    Vay vay
    Peşine de takıldık gezeriz toy toy
    Hele hele gur gur
    Gurluyor midemiz
    Vay vay
    Deli deli bak bak bakıyor vatandaş
    Ay ay"

    Bu kıtada, toplumsal bir hızla ve neşeyle takip edilen bir yaşam tarzı anlatılmaktadır. "Ayıldık bayıldık" gibi ifadeler, sürekli değişen, heyecan verici bir tempoyu vurgular. "Hele hele gur gur guruluyor midemiz" kısmı, tüketim odaklı bir hayatın sindirilemeyen hızını simgeler. "Deli deli bakıyor vatandaş" ise halkın bu durumu izlediği bir noktayı işaret eder.

  • Kıta 3: "Aman aman
    Ev yapmış evli duman
    Hemen hemen
    Kalmış bir kuru soğan"

    Bu kıta, bireysel yaşantıya dair bir eleştiri barındırır. "Ev yapmış evli duman", maddi başarının ve kurulu düzenin geçiciliğini anlatırken, "kalmış bir kuru soğan" ifadesi, yaşamın yüzeyine dair bir boşluğu ve yalınlığı ifade eder.

  • Kıta 4: "Sallanıyor yer küre
    Hemen hemen
    Yıkılmış bütün yöre"

    Dünyanın çöküşüne ve çevresel felaketlere gönderme yapan bir dizedir. "Sallanıyor yer küre" ve "yıkılmış bütün yöre", gezegenin felakete sürüklendiğini simgeler.

  • Kıta 5: "Bindik bir alamete
    Hemen hemen
    Gideriz kıyamete"

    Burada, halk arasında sıkça duyulan "alamet" (işaret) ve "kıyamet" terimleri ile apokaliptik bir bakış açısı ortaya çıkar. Yaşananlara karşı bir teslimiyet ve kaçınılmaz sona doğru gidiş vurgulanır.


2. Şarkının İşlediği Temalar ve Konular

  • Toplumsal Eleştiri: Şarkı, modern yaşamın ve hızla değişen dünyadaki düzensizliğin eleştirisini yapar. Betonlaşma, tüketim çılgınlığı, çevresel yıkım ve toplumun yabancılaşması gibi konular ön plana çıkar.
  • Apokaliptik ve Çöküş Teması: Şarkının ilerleyen bölümlerinde dünyanın sonuna doğru bir yolculuk izlenimi verilir. İnsanların kendi tüketim ve yaşantı biçimlerinin, doğal dengenin çöküşüne yol açtığı ima edilir.

3. Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası

  • Başlangıç (İlgi ve Merak): Şarkı başlangıcında, yaşamın ve dünyadaki değişimlerin neşeyle kabulü ("yolcu duman", "ormanlar beton oldu") ifade edilir.
  • Orta (Coşku ve Takip): "Ayıldık bayıldık" gibi ifadelerle, hayatın hızlı temposu ve toplumsal dinamiklere uyum sağlama anlatılır.
  • Dönüm Noktası (Eleştiri ve İsyan): Yavaşça bireysel ve toplumsal eleştiriler başlar; “Ev yapmış evli duman” ve “Kalmış bir kuru soğan” gibi sözlerle maddiyat ve yüzeysel yaşam sorgulanır.
  • Zirve (Kıyamet ve Son): Son bölümde, apokaliptik bir bakış açısı ile kıyamet ve felakete doğru bir yolculuk hissiyatı verilir. ("Sallanıyor yer küre", "Gideriz kıyamete")

4. Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Halk Dili ve Günlük Konuşma: Şarkının dili, halk arasında yaygın olarak kullanılan, günlük hayatta sıkça duyulan kelimelerle süslenmiştir. "Aman aman", "vay vay", "gur gur" gibi ifadeler, samimi ve doğal bir hava yaratır.
  • Simgesel Anlamlar: "Duman", "beton", "kuru soğan", "alamet", "kıyamet" gibi kelimeler, şarkının temasına dair derin simgesel anlamlar taşır. Beton, şehirleşmeyi; kuru soğan, yoksulluğu ya da basitliği; kıyamet ise kaçınılmaz sonu işaret eder.

5. Bölümsel Yapı Analizi

  • Şarkı, tekrar eden nakaratlarla bir ritim ve hız duygusu yaratır. Her kıta, şarkının temalarını geliştirir. Nakaratlar arasında bir dönüşüm söz konusu olup, şarkının genel yapısı belirli bir düzenle takip edilir.
  • Görsellik ve Vurgu: Her kıta, şarkının temalarını görsel imgelerle sunar ve belirli noktalar arasında ritmik ve anlamsal vurgular yapar.

6. Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları

  • Duman: TDK’ye göre, duman; "yanan bir maddeden çıkan gaz karışımı"dır. Şarkıdaki anlamı ise, geçici, belirsiz ya da yok olma durumunu simgeler.
  • Beton: "Çimento, kum, su ve kırmızı taş karışımından yapılan inşaat malzemesi" anlamına gelir. Burada, doğanın tahribatını ve şehirleşmenin etkilerini simgeler.
  • Kuru Soğan: Soğanın kurumuş hali. Şarkıda bir yoksulluk ya da yoksunluk durumu ifade edilir.
  • Kıyamet: "Dünyanın sonu", "her şeyin yok olması durumu" olarak tanımlanır. Şarkıda, insanların yaşam biçiminin yol açtığı felaketi anlatır.

7. Dikkat Çeken Mısralar

  • "Sallanıyor yer küre" - Dünyanın gidişatını ve çevresel felaketi işaret eden çarpıcı bir dizedir.
  • "Bindik bir alamete, gideriz kıyamete" - Bu dize, kaçınılmaz sona doğru bir yolculuk anlamı taşır ve toplumsal teslimiyeti vurgular.

8. Genel Mesaj ve Sonuç

Şarkı, modern toplumun hızla değişen yapısını ve çevresel, toplumsal sorunları eleştirir. İnsanların materyalizme ve tüketim kültürüne olan takıntıları, doğal dengeyi bozmakta ve sonunda felakete yol açmaktadır. "Kıyamet" teması, bu çöküşün kaçınılmaz olduğunu vurgular.

Sonuç: "Hele Hele Gur Gur", toplumsal eleştiriyi ve apokaliptik temaları eğlenceli bir dille sunar. Şarkı, modern yaşamın geçiciliği ve toplumsal çöküşü üzerine derin düşünceler uyandırır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ)

 OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ) Kaderimle baş başa Bırakılıp gidildim Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Her ümidim, ışığım Gönlümde hançer oldu Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Skit: Size layık değil ama gazinonun sahibi Osman bey bu çeki kabul etmenizi rica ediyor. Ben para için yazmadım bu müzikleri. Tabii orası muhakkak, yanılmıyorsam sırf zevk için beste yapacak kadar zengin değilsiniz. Skit 2: Ne biliyorsunuz? Belki de hala sizi seviyordur. Hem parasıda çok.. Niye bu kadar insafsızca konuşuyorsunuz? Ben buraya nasihat dinlemeye gelmemiştim ki... Kıta Kıta Analiz 1. Kıta: Kaderimle baş başa Bıra...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi  #HasanBayar hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani ...