BAĞZILARI - GÖZLERİMİ AL KURTAR ŞARKI SÖZLERİ
Bu rüzgarlar senin
Bırak kendini
Gölgem arkanda, yasla sırtını
Uzan boşluğa, tutsun ellerim
Anlat sen, dinler gözlerim
Yok bir çözümü
Biliyorum ben de
Ama gitmezsen bugün
Çözülücez ikimiz de
Her şeyi sen göre
Gözlerimi al kurtar
Bırakma bana böyle
Sakla nefesinde
Bekle beni sen, demişti o gün
Bekledim ben de
Gelmedi oysa
Gözleri güzel gülerdi öyle
Hep bi telaşlı, gitme peşinde..
Sözler uçuyor, kuşlar konuyor
Yüzler eskiyor, günler geçiyor
Senden bir haber yok
Dünya dönüyor, filmler çıkıyor
Dertler bitiyor, yıllar geçiyor
Bende bir heves yok
Bekle beni sen, demişti o gün
Bekledim ben de
Gelmedi oysa
Gözleri güzel gülerdi öyle
Hep bi telaşlı, gitme peşinde..
BAĞZILARI - GÖZLERİMİ AL KURTAR ŞARKI SÖZLERİ ANALİZİ
1. Kıta Kıta Analiz
1.1. İlk Kıta:
"Bu rüzgarlar senin
Bırak kendini
Gölgem arkanda, yasla sırtını
Uzan boşluğa, tutsun ellerim
Anlat sen, dinler gözlerim"
Bu kıta, bir ayrılış ve terk edilişin başlangıcı gibi hissedilir. "Rüzgarlar senin" ifadesi, geçmişin ve anıların bir yansıması olarak, ayrılık sonrası hissedilen bir boşluk ve kaybolmuşluk hissini simgeliyor. "Gölgem arkanda, yasla sırtını" cümlesi ise, geçmişin silinmeye ve ardında bırakılmaya başladığını ifade eder. "Uzan boşluğa" ve "tutsun ellerim" dizeleri, umutsuzca bir bağ kurmaya çalışmayı anlatır.
1.2. İkinci Kıta:
"Yok bir çözümü
Biliyorum ben de
Ama gitmezsen bugün
Çözülücez ikimiz de"
Bu kıta, ilişkiyi kurtarma çabasını anlatırken aynı zamanda durumu kabul etmeyen bir içsel mücadeleyi gösteriyor. "Yok bir çözümü" dizesi, ilişkideki problemin farkına varıldığını belirtirken, "Ama gitmezsen bugün, çözülücez ikimiz de" ifadesi, ayrılmadan önce son bir fırsat verilmesi gerektiğini dile getiriyor. Bu, dramatik bir durumun farkındalığıyla gelen bir acıyı yansıtır.
1.3. Nakarat:
"Her şeyi sen göre
Gözlerimi al kurtar
Bırakma bana böyle
Sakla nefesinde"
Nakarat kısmında, bir kurtuluş çağrısı vardır. "Gözlerimi al kurtar" ifadesi, kişi için en değerli şey olan gözlerinin alınıp kurtarılmasını istemektedir. Buradaki "gözler", sevgiyi ve duygusal bağlantıyı simgeliyor olabilir. "Bırakma bana böyle" ve "sakla nefesinde" dizeleri ise, bir sevdanın terk edilmesini istemeyen, duygusal bir çaresizliği ifade eder.
1.4. Üçüncü Kıta:
"Bekle beni sen, demişti o gün
Bekledim ben de
Gelmedi oysa
Gözleri güzel gülerdi öyle
Hep bi telaşlı, gitme peşinde.."
Burada geçmişe dönüş vardır. "Bekle beni sen" ifadesi, bir vaadin veya bekleyişin ifadesi iken, "Gelmedi oysa" ifadesi, hayal kırıklığını dile getirir. Gözlerin güzelliği ve telaşlı ruh hali, kaybolan bir sevgiyi ve hüsranı yansıtır.
1.5. Dördüncü Kıta:
"Sözler uçuyor, kuşlar konuyor
Yüzler eskiyor, günler geçiyor
Senden bir haber yok
Dünya dönüyor, filmler çıkıyor
Dertler bitiyor, yıllar geçiyor
Bende bir heves yok"
Bu kıta zamanın geçişini anlatırken, kişisel bir boşluk ve duygusal tükenmişlik içerir. "Senden bir haber yok" ve "bende bir heves yok" dizeleri, ilişkinin sonlanmasından sonra hissedilen içsel boşluk ve umutsuzluk hissini yansıtır. "Dünya dönüyor" ve "yıllar geçiyor" cümleleri zamanın hızla geçtiğini ve her şeyin devam ettiğini ama duygusal olarak hiçbir şeyin aynı kalmadığını ifade eder.
1.6. Tekrar Nakarat:
"Bekle beni sen, demişti o gün
Bekledim ben de
Gelmedi oysa
Gözleri güzel gülerdi öyle
Hep bi telaşlı, gitme peşinde.."
Tekrar edilen nakarat, duygusal bir tekrarı ve sızıyı ortaya koyar. Şarkının ana temasını tekrar eder, geçmişteki umudu ve kaybolan sevgiyi yansıtarak bir tür nostalji oluşturur.
2. Şarkının Temaları ve Konuları
- Ayrılık ve Kaybolmuş Umut: Şarkı, bir ilişkinin sona ermesi ve terk edilme temalarını işler. Beklenti ve hayal kırıklığı ön plandadır.
- Geçmişin Gölgeleri: Geçmişin etkisi, kaybolan umutlar ve terk edilen duyguların izleri şarkının her bölümünde hissedilir.
- Duygusal Çaresizlik: Bireysel bir boşluk, yalnızlık ve kurtulma isteği şarkıda sürekli olarak dile getirilir.
- Beklenti ve Hüsran: Karşılıklı beklentiler ve sonrasında gerçekleşmeyen bu beklentilerin yarattığı hüsran önemli bir tema olarak öne çıkar.
3. Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası
- Başlangıç: Ayrılığın kabulü, kaybolmuş umutlar ve duygusal boşluk hissi.
- Orta: Geçmişin hatırlanması, beklentiler ve acı verici hatıralar.
- Son: Hüsran, zamanın geçişi ve bir tür duygusal tükenmişlik.
4. Dil ve Sözcük Seçimi Analizi
- Yalın ve Duygusal Dil: Şarkı, doğrudan ve duygusal bir dil kullanır. Kısa ve anlamlı cümlelerle duygular net bir şekilde iletilir.
- Görsellik ve Simgesellik: "Gölgem arkanda" ve "Gözlerimi al kurtar" gibi ifadeler görsel bir etki yaratır. Bu dil, soyut duyguları somut imgelerle anlatmaya çalışır.
5. Bölümsel Yapı Analizi
- Kıta- Nakarat Yapısı: Şarkı geleneksel bir kıta-nakarat yapısı izler. İlk iki kıta, temanın tanıtılması ve duygusal bir atmosferin kurulmasıyla başlar. Nakaratlar ise duygusal yoğunluğu artıran bir tekrara sahiptir. Bu yapı şarkının ana mesajını vurgular.
6. Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları
- Rüzgar: Havanın hareketi. Şarkıdaki anlamı, bir duygu akışının, bir dönemin etkisinin simgesidir.
- Gölge: Karanlıkta kalan, belirsiz. Burada geçmişin izlerini ve ayrılığı simgeler.
- Sakla: Bir şeyi koruma, saklama eylemi. Şarkıda, bir duygunun ya da anının korunması, terk edilmemesi isteği anlamına gelir.
7. Dikkat Çeken Mısralar
- "Gözlerimi al kurtar": Bu mısra, şarkının duygusal özüdür. Bireyin en değerli şeyinin alınıp kurtarılması istemi, derin bir çaresizlik ve bağlılık hissi taşır.
- "Senden bir haber yok, dünya dönüyor": Zamanın geçişi ve kaybolan iletişimin verdiği yalnızlık etkisini gösterir.
8. Genel Mesaj ve Sonuç
Şarkının genel mesajı, kaybolan bir aşkın, terk edilmiş duyguların ve umudun kaybolduğu bir dönemi anlatmaktadır. Dinleyiciye, zamanın geçişine rağmen duygusal bir iyileşme sağlanamayan bir durumun sonucu gösterilir. Bir çeşit nostalji, kaybolan zamanın ardında kalan umutlarla birlikte sunulur.