Ana içeriğe atla

drinks or coffee SÖZLERİ - ROSÉ

 ROSÉ - drinks or coffee Lyrics



Standing in the corner

Of a crowded place

This is boring

Till I heard your name

And now I’m staying for ya

We’re just friends it’s okay

Kinda weird how my night changed


Is it just me

Starting to see

You in a different light

I know we can’t say what we mean 

But I’m happy that you’re here tonight


I’m feeling so good

At a bad party

We don’t have to talk

I know that you want me 

Gotta keep it nice

We cannot be naughty 

We can get drinks

Or we could get coffee


Feeling so good

At a bad party

We don’t have to talk

I know that you want me 

Gotta keep it nice

We cannot be naughty 

We can get drinks

Or we could get coffee


Is it so wrong

I’ve been thinking bout you

All day, yesterday, and today and tomorrow 

Is it so wrong

I’ve been bending the truth

All day, yesterday, and today and tomorrow


Is it just me

Starting to see

You in a different light

I know we can’t say what we mean 

But you know that I mean it right


I’m feeling so good

At a bad party

We don’t have to talk

I know that you want me 

Gotta keep it nice

We cannot be naughty 

We could get drinks 

Or we could get coffee


Feeling so good

At a bad party

We don’t have to talk

I know that you want me 

Gotta keep it nice

We cannot be naughty 

We could get drinks

Or we could get coffee


Drinks,

Coffee,

Drinks,

Coffee,

Drinks,

Or coffee

Just call me yeah 

Drinks,

Coffee,

Drinks,

Coffee,

Drinks,

Or coffee

Just call me yeah


Kıta Kıta Analiz:

  1. "Standing in the corner / Of a crowded place / This is boring / Till I heard your name / And now I’m staying for ya / We’re just friends it’s okay / Kinda weird how my night changed"

    • Şarkının ilk kıtasında, anlatıcı kalabalık bir ortamda sıkılmış bir şekilde dururken, birinin adını duyduğunda ilgisini çekiyor. Bu kişiyle ilişkisi başlangıçta sadece arkadaşça olsa da, bir değişim hissediyor ve geceyi onun etrafında geçirmeye karar veriyor.
  2. "Is it just me / Starting to see / You in a different light / I know we can’t say what we mean / But I’m happy that you’re here tonight"

    • Anlatıcı, bu kişiyi farklı bir açıdan görmeye başladığını sorguluyor. İletişimde bir engel olsa da, o anki birliktelikten memnun. Anlatıcı, aralarındaki ilişkinin henüz açıklanabilir olmayan bir seviyede olduğunu kabul ediyor.
  3. "I’m feeling so good / At a bad party / We don’t have to talk / I know that you want me / Gotta keep it nice / We cannot be naughty / We can get drinks / Or we could get coffee"

    • Anlatıcı, sıkıcı bir partide olmasına rağmen bu kişiyi yanında olduğu için kendini iyi hissediyor. Konuşma gerekliliği olmadan birbirlerini anlayacaklarını belirtiyor ve ilişkilerinin sınırlarını, aralarındaki çekimi koruyarak, "içki ya da kahve" gibi masum seçeneklerle sınırlı tutuyor.
  4. "Is it so wrong / I’ve been thinking bout you / All day, yesterday, and today and tomorrow / Is it so wrong / I’ve been bending the truth / All day, yesterday, and today and tomorrow"

    • Anlatıcı, sürekli olarak bu kişiyi düşündüğünü ifade ediyor. Zihninde sıkça yer alan bu düşünceler, bir suçluluk duygusu yaratıyor, çünkü bu kişiyle ilişkisini dürüstçe ifade etmekte zorlanıyor.
  5. Tekrarlar: "Drinks, Coffee, Drinks, Coffee..."

    • Bu bölümde, anlatıcı ve dinleyici arasında önerilen iki seçenek tekrar eder: "içki ya da kahve." Bu basit seçimler, ikili arasındaki ilişkiyi daha hafif ve masum tutma çabasıyla bağdaşıyor.

Şarkının İşlediği Temalar ve Konular:

  • Çekim ve Gizlilik: Anlatıcı, kalabalık bir ortamda tanıştığı biriyle arasında bir çekim hisseder ancak bu ilişkinin gizli ve masum kalmasını istiyor. Aralarındaki hisler tam olarak dile getirilmiyor ve bu, bir tür gizlilik ve çekingenlik teması oluşturuyor.
  • İletişim Eksiklikleri ve Zorlukları: İkili arasındaki iletişimde bazı engeller var. Hisler açıkça ifade edilmemiş, fakat bir tür duygusal bağ kurulmuş.
  • Basit ve Masum Bir İlişki: Şarkının genelinde, herhangi bir derinlikten veya karmaşıklıktan kaçınılarak daha basit ve masum bir ilişki önerilmektedir (içki ya da kahve gibi seçenekler).
  • Huzur ve Rahatlık: Anlatıcı, sıkıcı bir ortamda bile bu kişiyle rahatlayabiliyor, sadece varlıkları bile yeterli. Bu, huzur ve rahatlık temasını ortaya koyuyor.

Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası:

  1. Başlangıç: Anlatıcı sıkılmış ve yalnız, ancak birinin adı duyulunca ilgisi uyanıyor (düşünsel bir değişim).
  2. Orta Dönem: Bir çekim hissediliyor fakat bu his açıklanmış değil. İletişim eksiklikleri olsa da, rahatlık ve huzur bulunuyor.
  3. Duygusal Gerilim: "Yanlış mı yapıyorum?" sorusu, anlatıcının hislerinin doğruluğuna dair bir belirsizlik yaratıyor. Bir duygusal çelişki ve suçluluk hissi ortaya çıkıyor.
  4. Sonuç: İletişimsizlik ve basit bir ilişki tercih ediliyor; bu, duygusal bir bağın başlangıcını işaret ediyor ama henüz bir gelişim veya çözüm yok.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi:

  • Basit ve Sade Dil: Şarkıdaki dil oldukça doğrudan ve basittir. Bu, dinleyicinin duygusal bağ kurmasını kolaylaştırır. İçki ve kahve gibi günlük yaşamda sıkça karşılaşılan öğeler, şarkının temasını daha yakın ve gerçekçi kılar.
  • Soru Cümleleri: "Is it so wrong?", "Is it just me?" gibi sorular, anlatıcının içsel sorgulamalarını ve belirsizliklerini ifade eder.
  • Tekrarlar: "Drinks, Coffee" gibi tekrarlar, şarkının ana temasını ve içsel çatışmayı sürekli hatırlatarak vurgular.

Bölümsel Yapı Analizi:

  • Giriş: Anlatıcı bir kalabalıkta sıkılıyor, birinin adı duyulduğunda geceyi değiştiren bir dönüşüm başlıyor.
  • Ana Kıta: Çekim ve duygusal bağ kurma, ancak bu bağın sözlü olarak ifade edilmemesi.
  • Nakarat: İletişimden kaçınma ve basit bir bağ kurma arayışı (içki ya da kahve).
  • Tekrarlar: İki seçenek arasında sıkça yapılan seçimler, şarkının ana teması ve rahatlık arasında geçen duygusal gerilimi yansıtıyor.

Anahtar Kelimelerin TDK Sözlük Anlamı ve Şarkıdaki Anlamı:

  • İçki: Alkol veya içki; şarkıda, aralarındaki ilişkinin başlangıç seviyesinde olduğu ve masum bir biçimde "içki içme" önerisi yapıldığı bir sembol olarak kullanılır.
  • Kahve: Şekersiz veya sütlü içecek; burada içki gibi basit bir buluşma önerisi olarak kullanılıyor, aralarındaki ilişkiyi bir yudumda daha samimi bir şekilde keşfetmeye yönlendiriyor.

Dikkat Çeken Mısralar:

  • "I know that you want me": Bu mısra, anlatıcının diğer kişiyi anlama ve aralarındaki çekimi hissetme yeteneğini vurgular.
  • "We can get drinks / Or we could get coffee": Bu cümle, şarkının temel temasını ve ilişkilerinin masumiyetini simgeler.

Genel Mesaj ve Sonuç:

Şarkı, duygusal bir çekim ve gizliliği işlerken, iletişim engellerini ve basit tercihlerle ilişkilerin nasıl şekillendiğini anlatıyor. İçki ya da kahve gibi öneriler, dinleyiciyi daha rahat ve masum bir ilişkiye davet ederken, aynı zamanda duygusal bir gerilim de yaratır. Sonuç olarak, şarkı, duygusal bağların nasıl gelişebileceği ve aralarındaki çekimi nasıl doğal bir şekilde keşfedebilecekleri üzerine bir mesaj verir.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...