Ana içeriğe atla

DAHA SENDEN GAYRI AŞIK MI YOKTUR ŞARKISÖZLERİ - HASAN BAYAR

 DAHA SENDEN GAYRI AŞIK MI YOKTUR SÖZLERİ - HASAN BAYAR 


#HasanBayar

Daha senden gayrı gayrı aşık mı yoktur

Daha senden gayrı aşık mı yoktur

Nedir bu telâşın vay deli gönül, ay deli gönül

Hele düşün devri adem'den beri

Neler gelmiş geçmiş say deli gönül

Hele düşün devri adem'den beri

Neler gelmiş geçmiş say deli gönül

Gördüm iki kişi kişi mezar eşiyor

Gördüm iki kişi mezar eşiyor

Gam gasavet gelmiş, boydan aşıyor, boydan aşıyor

Çok yaşayan yüze kadar yaşıyor

Gelde bu rüyayı yor deli gönül

Çok yaşayan yüze kadar yaşıyor

Gelde bu rüyayı yor deli gönül

Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun

Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun

Bu nefsin elinden kaçamıyorsun, kaçamıyorsun

Ruhsati dünyadan geçemiyorsun

Topraklar başına vay deli gönül

Ruhsati dünyadan geçemiyorsun

Topraklar başına vay deli gönül



Kıta Kıta Analiz

1. Kıta:

"Daha senden gayrı aşık mı yoktur
Nedir bu telâşın vay deli gönül, ay deli gönül
Hele düşün devri adem'den beri
Neler gelmiş geçmiş say deli gönül"

  • Anlam: Şair, aşkı yücelterek başlıyor ve gönüle hitap ediyor. Adem'den bu yana insanlık tarihindeki aşklar anlatılırken, aşkın sonsuz ve evrensel olduğu vurgulanıyor.
  • Emo: Hayranlık, telaş, geçmişe duyulan özlem.
  • Temel Mesaj: Aşk, insanlık kadar eski bir duygudur.

2. Kıta:

"Gördüm iki kişi mezar eşiyor
Gam gasavet gelmiş, boydan aşıyor
Çok yaşayan yüze kadar yaşıyor
Gelde bu rüyayı yor deli gönül"

  • Anlam: İki kişinin mezar kazması ölümün kaçınılmazlığını ve faniliği hatırlatır. Gam ve keder, insanı derinden sarar, yaşam süresi bile anlamını kaybeder.
  • Emo: Ölüm korkusu, hayatın geçiciliği.
  • Temel Mesaj: Hayatın faniliği karşısında gönül bir rüya gibi olan hayatı anlamaya çalışır.

3. Kıta:

"Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun
Bu nefsin elinden kaçamıyorsun
Ruhsati dünyadan geçemiyorsun
Topraklar başına vay deli gönül"

  • Anlam: İnsan, Tanrı tarafından yeteneklerle donatılmıştır ama nefsine yenik düşer ve bu dünyadan geçip gidemez. Ölüm burada kaçınılmaz bir son olarak yeniden vurgulanır.
  • Emo: Çaresizlik, nefsin baskınlığı, insanın ruhsal mücadelesi.
  • Temel Mesaj: Nefsin etkisi, insanı dünyaya bağlı kılar ve manevi özgürlüğüne engel olur.

Temalar ve Konular

  1. Aşk ve İnsanlık Tarihi: Aşkın evrenselliği, Adem'den bu yana insan hayatındaki yeri.
  2. Hayatın Faniliği: Ölümün kaçınılmazlığı ve hayatın geçici olması.
  3. Nefsin Gücü: İnsan ruhunun, dünyevi arzuların esiri olması.
  4. Çaresizlik ve İçsel Çatışma: Gönlün huzuru bulma çabası ve insanın sınırlılıkları.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Dil: Halk edebiyatı ve tasavvufi öğeler barındıran sade ve anlaşılır bir dil.
  • Üslup: Duygusal ve öğüt verici bir ton kullanılmıştır. "Deli gönül" gibi tekrarlarla gönle seslenme vurgulanır.
  • İfade Tekniği: Tezatlık (kanat verilmiş ama uçulamıyor), somut imgeler (mezar eşmek, topraklar başına) kullanılarak soyut mesajlar güçlendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları

  1. Gönül: Kalp, yürek; sevgi, duygu merkezi.

    • Şarkıdaki Anlamı: İnsan ruhunun aşk ve kederle mücadelesini temsil eder.
  2. Gam: Üzüntü, keder.

    • Şarkıdaki Anlamı: Hayatın ağırlığı ve insana yaşattığı sıkıntı.
  3. Nefis: Ruh; insandaki dünyevi arzu ve istek.

    • Şarkıdaki Anlamı: Manevi ilerlemeye engel olan içsel zaaf.
  4. Ruhsati: Ruh sahibi olan; tasavvufi bir şair.

    • Şarkıdaki Anlamı: Şiirin yazarı ve insanın bu dünyadan manevi olarak kopamaması.
  5. Toprak: Yer yüzeyi; ölüm sonrası insan bedeninin döneceği yer.

    • Şarkıdaki Anlamı: Ölümün nihai sembolü.

Dikkat Çeken Mısralar

  1. "Hele düşün devri adem'den beri, neler gelmiş geçmiş say deli gönül"

    • Neden Önemli: Aşkın tarihsel sürekliliğini vurgular.
  2. "Gördüm iki kişi mezar eşiyor, gam gasavet gelmiş boydan aşıyor"

    • Neden Önemli: Ölüm ve kederin hayatın ayrılmaz bir parçası olduğunu güçlü imgelerle anlatır.
  3. "Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun, bu nefsin elinden kaçamıyorsun"

    • Neden Önemli: İnsan potansiyelini anlatırken nefsin insanı sınırlamasını çarpıcı bir şekilde ifade eder.

Genel Mesaj ve Sonuç

Hasan Bayar'ın "Daha Senden Gayrı Aşık mı Yoktur" şarkısı, insanlık tarihindeki aşkın evrenselliğini, hayatın faniliğini ve insanın içsel mücadelelerini anlatır. Gönle yapılan çağrılar, tasavvufi bir derinlikle süslenmiş ve dinleyiciyi hayatın anlamı üzerine düşünmeye sevk etmiştir. Şarkı, insanın nefsine yenik düşmesini ve ölüm gerçeğini hatırlatarak dünya hayatının geçiciliğine dikkat çeker.

Bu blogdaki popüler yayınlar

OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ)

 OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ) Kaderimle baş başa Bırakılıp gidildim Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Her ümidim, ışığım Gönlümde hançer oldu Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Skit: Size layık değil ama gazinonun sahibi Osman bey bu çeki kabul etmenizi rica ediyor. Ben para için yazmadım bu müzikleri. Tabii orası muhakkak, yanılmıyorsam sırf zevk için beste yapacak kadar zengin değilsiniz. Skit 2: Ne biliyorsunuz? Belki de hala sizi seviyordur. Hem parasıda çok.. Niye bu kadar insafsızca konuşuyorsunuz? Ben buraya nasihat dinlemeye gelmemiştim ki... Kıta Kıta Analiz 1. Kıta: Kaderimle baş başa Bıra...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi  #HasanBayar hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani ...