Ana içeriğe atla

ARTIK ÇOK GEÇ SÖZLERİ - ÇAĞAN ŞENGÜL

 Şarkı, bir ayrılığın ardından hissedilen duygusal boşluk, kırgınlık ve pişmanlıkları anlatır. Ayrılan kişi, karşı tarafın yaptığı hataları ve kaybı kabullenmekte zorlanır. "Ölenle ölünmüyor" ifadesiyle kaybın kalıcı olduğu, ancak kalan her şeyin eksik olduğu vurgulanır. Şarkının genel mesajı, kayıplarla başa çıkmanın zor olduğu, geçmişin geri getirilemeyeceği ve duygusal iyileşmenin zaman alacağıdır.

ÇAĞAN ŞENGÜL - ARTIK ÇOK GEÇ ŞARKI SÖZLERİ



O yarayı açan sendin, dokunsam ağlayacaksın

Bensiz mutluysan tamam bırak öyle kalsın

Susamadığım şeyler yazdım, bağırsam duymayacaksın

Ölürse sevdiğin biri o an beni anlayacaksın


Artık çok geç


Ölenle ölünmüyor ben anladım

Kalan zaten yarım, aahh

Koşsam da kaçılmıyor kokundan

Ne olur kurtar Allahım

Ölenle ölünmüyor ben anladım

Kalan zaten yarım, aahh

Koşsam da kaçılmıyor kokundan

Ne olur kurtar Allahım



O kapıyı kapatan sendin

Bunu bir gün anlayacaksın

O köprüyü yakıyorsan düşmekten korkmayacaksın

Tutamadığın sözleri verdin artık olmayacaksın

Ama bir gün çok pişman olacaksın


Artık çok geç


Ölenle ölünmüyor ben anladım

Kalan zaten yarım, aahh

Koşsam da kaçılmıyor kokundan

Ne olur kurtar Allahım

Ölenle ölünmüyor ben anladım

Kalan zaten yarım, aahh

Koşsam da kaçılmıyor kokundan

Ne olur kurtar Allahım


Ölenle ölünmüyor 

Kalan zaten yarım, aahh

Koşsam da kaçılmıyor kokundan

Ne olur kurtar Allahım


Şarkı Sözlerinin Kıta Kıta Analizi

1. Kıta:

"O yarayı açan sendin, dokunsam ağlayacaksın
Bensiz mutluysan tamam bırak öyle kalsın
Susamadığım şeyler yazdım, bağırsam duymayacaksın
Ölürse sevdiğin biri o an beni anlayacaksın"

Bu kıta, bir ayrılık sonrası duyulan kırgınlık ve acıyı dile getiriyor. Şarkı, duygusal olarak terkedilen kişinin, eski sevgilisinin kararlarından ve hareketlerinden sorumlu tutma hissini taşır. "O yarayı açan sendin" ifadesi, kişinin acısının kaynağını belirlemesine işaret ederken, "bağırsam duymayacaksın" cümlesi ise hislerin karşılıksız olduğunu vurgular.

2. Kıta:

"Artık çok geç"

Bu kısa ifade, şarkının genel duygusunu ve temalarını pekiştirir. Ayrılığın ardından, çözümün ya da ilişkinin onarılmasının imkansız hale geldiği anlamına gelir.

Nakarat:

"Ölenle ölünmüyor ben anladım
Kalan zaten yarım, aahh
Koşsam da kaçılmıyor kokundan
Ne olur kurtar Allahım"

Nakaratta, kayıpların ve terkedilmişliğin üstesinden gelmenin zor olduğu anlatılır. "Ölenle ölünmüyor" ifadesi, kaybedilen kişinin geri gelmeyeceğini kabul etmenin zorluğunu gösterir. Ayrıca "kalan zaten yarım" kısmı, geriye kalan her şeyin eksik ve tamamlanmamış olduğuna işaret eder.

3. Kıta:

"O kapıyı kapatan sendin
Bunu bir gün anlayacaksın
O köprüyü yakıyorsan düşmekten korkmayacaksın
Tutamadığın sözleri verdin artık olmayacaksın
Ama bir gün çok pişman olacaksın"

Bu kıta, bir ilişkinin sona ermesinin sebebinin karşı tarafa ait olduğunu tekrar hatırlatır. Ayrıca pişmanlık teması da öne çıkar; ayrılan tarafın, gelecekte bu kararını sorgulayacağı ima edilir.

Tekrar Nakarat:

Şarkı, aynı nakaratla duygusal bir tekrar yaparak, ana tema olan kaybın ve acının etkilerini vurgular.


Şarkının İşlediği Temalar ve Konular:

  • Ayrılık ve Kayıp: Şarkı, bir ilişkinin sona ermesinin ardından hissedilen duygusal boşluğu ve kaybı konu alır.
  • Pişmanlık: Karşı tarafın yaptığı eylemlerden sonra hissettiği pişmanlık teması şarkının önemli bir unsuru.
  • Karşılıksız Sevgi: Bensiz mutlu olunduğu ve karşılıklı bir anlayış olmadığını hissettiren bir durum.
  • Yaralar ve İyileşme: Aşkın verdiği duygusal yaraların onarılmasında yaşanan zorluklar.
  • Çaresizlik ve İçsel Çatışma: Ayrılıktan sonra çözüm bulamama ve sürekli olarak bir çözüm arayışında olma hali.

Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası:

  1. Başlangıç (Ayrılık ve Kırgınlık): Şarkının başında, terk edilme ve duygusal yaraların açılması söz konusu. "O yarayı açan sendin" ifadesi kırgınlık duygusunun başladığını belirtir.
  2. İçsel Çatışma ve Çaresizlik: "Bensiz mutluysan tamam bırak öyle kalsın" ifadesi, terk edileni duygusal olarak çok hırpalayan bir içsel çatışmayı işaret eder.
  3. Pişmanlık ve Geçmişe Dönüş: Karşı tarafın "pişman olacağı" ifadesi, şarkının ilerleyen bölümlerinde pişmanlık duygusunun yerleştiğini gösterir.
  4. Sonuç (Kabul ve Yalnızlık): "Ölenle ölünmüyor" şeklindeki nakarat, kaybedilenin geri gelmeyeceğini kabullenmeyi işaret eder.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi:

  • Ağır ve Yoğun Duygular: "Yara", "ağlamak", "pişman" gibi kelimeler, şarkının duygu yoğunluğunu artıran unsurlar.
  • Duygusal Yalnızlık: "Kalan zaten yarım", "koşsam da kaçılmıyor" gibi ifadeler yalnızlık hissini vurgular.
  • Gerçeklik ve Kaçış: "Koşsam da kaçılmıyor" gibi ifadeler, duygusal kaçışın imkansız olduğunu belirtir, bu da bir tür hapsolmuşluk duygusunu yaratır.

Bölümsel Yapı Analizi:

  • Giriş: Şarkının açılışında doğrudan ayrılığın ve kaybın etkileri aktarılır.
  • Kıta: Karşılıklı suçlamalar ve acı duyulan kayıp duygusunun altı çizilir.
  • Nakarat: Kaybın etkileri vurgulanır, duygular yoğunlaşır ve tekrarlar şarkının ana mesajını pekiştirir.
  • Sonuç: Kapanış kısmı, şarkının ana temasını, geçmişin artık geri getirilemeyeceği ve duygusal boşluğun kalıcı olduğu mesajını verir.

Şarkıda Geçen Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları:

  1. Yara: Bedende oluşan, iyileşmesi gereken hasar. Şarkıda duygusal yarayı ifade eder.
  2. Mutlu: Duygusal ya da zihinsel olarak iyi olma hali. Burada karşı tarafın "bensiz mutlu" olmasına atıfta bulunuluyor.
  3. Pişman: Yapılan bir hata ya da yanlışın farkına varma hali. "Bir gün çok pişman olacaksın" kısmında bu duygu vurgulanıyor.

Şarkıda Dikkat Çeken Mısralar:

  • "Ölenle ölünmüyor ben anladım": Bu mısra, şarkının ana mesajını özetler ve kaybın sonlu olmadığını, geriye kalan hayatla baş etmenin önemini vurgular.
  • "Koşsam da kaçılmıyor kokundan": Bu ifade, terk edilen kişinin hala eski sevgilisine duyduğu bağın kesilemediğini ve bu bağdan kaçmanın imkansız olduğunu belirtir.

Genel Mesaj ve Sonuç:

Şarkının genel mesajı, ayrılık sonrası duygusal iyileşmenin ne kadar zor olduğunu ve kaybın ardından kalan eksikliklerin kalıcı olabileceğini anlatır. Duygusal olarak sıkışmış hisseden birinin, geçmişin acılarını kabullenme ve geleceğe doğru adım atma çabasını vurgular. Sonuçta, kayıpların hayatın bir parçası olduğu ve bu kayıplarla baş etmenin gerektiği hatırlatılır.

...

Çağan Şengül, Türk şarkıcı ve söz yazarıdır. 1988 doğumlu olan Şengül, özellikle popüler müzik tarzında eserler vermektedir. Şarkılarında genellikle aşk, ayrılık ve duygusal temalar işlenir. Çağan Şengül, genç yaşta müzik kariyerine başlamış ve Türkiye'deki müzikseverler arasında adını duyurmuştur.

Bu blogdaki popüler yayınlar

OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ)

 OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ) Kaderimle baş başa Bırakılıp gidildim Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Her ümidim, ışığım Gönlümde hançer oldu Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Skit: Size layık değil ama gazinonun sahibi Osman bey bu çeki kabul etmenizi rica ediyor. Ben para için yazmadım bu müzikleri. Tabii orası muhakkak, yanılmıyorsam sırf zevk için beste yapacak kadar zengin değilsiniz. Skit 2: Ne biliyorsunuz? Belki de hala sizi seviyordur. Hem parasıda çok.. Niye bu kadar insafsızca konuşuyorsunuz? Ben buraya nasihat dinlemeye gelmemiştim ki... Kıta Kıta Analiz 1. Kıta: Kaderimle baş başa Bıra...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi  #HasanBayar hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani ...