Ana içeriğe atla

AĞIR AĞIR SÖZLERİ - JEFF REDD, AKİF ALKAN

 JEFF REDD, AKİF ALKAN - AĞIR AĞIR ŞARKI SÖZLERİ



Tek solukta biten bi' roman gibi

Okuyup yazdım, çizdim seni

Tam kaybetmişken dengemi ağır ağır, ağır ağır

Kozadan çıkan kelebekler gibi

İmkansızdan var et beni

Yok, bi' daha bulamazsın dengemi arasan da


(Bir kum tanesi kadarım ama bütün çölün dertleri sırtımda)

(Ağlatanın ismi saklıdır bir şairin gözyaşlarında)

Seni düşünürken diyorum her seferinde "Bizim için bi' yol yok"

Herkesten yakın olmak istediğine uzaktan bakmak çok zor

Ah, o kara gözlerin beni hep alıkoyar

Gidene değil, veda, kalan adama koyar

Sana ellerimle papatyalar topladım

Senin kadar güzel olmadığını anlayana kadar

Zaman geçti, çok zaman geçti

Yandım bende, sen yardım ettin (Yardım ettin)

"Olmaz" diyo'san, güzelim, boş ver, kalp elbet bi' gün alışır

Siyah da beyazın zıttıdır ama yan yana en çok da o yakışır

Ne cennet ne cehennem, sensiz geçen her yerde zaten viraneyim

Sana nasıl aşık olduğumu bir de dönüp de İstanbul'a bahsedeyim


Tek solukta biten bi' roman gibi

Okuyup yazdım, çizdim seni

Tam kaybetmişken dengemi ağır ağır, ağır ağır

Kozadan çıkan kelebekler gibi

İmkansızdan var et beni

Yok, bi' daha bulamazsın dengemi arasa-a-an da


Tek solukta biten bi' roman gibi

Okuyup yazdım, çizdim seni

Tam kaybetmişken dengemi ağır ağır, ağır ağır

Kozadan çıkan kelebekler gibi

İmkansızdan var et beni

Yok, bi' daha bulamazsın dengemi arasan da


(Tarık, this shit hot)



Şarkı Sözleri Kıta Kıta Analiz

1. Kıta: "Tek solukta biten bi' roman gibi
Okuyup yazdım, çizdim seni
Tam kaybetmişken dengemi ağır ağır, ağır ağır
Kozadan çıkan kelebekler gibi
İmkansızdan var et beni
Yok, bi' daha bulamazsın dengemi arasan da"

  • Anlam: İlk kıta, bir ilişkinin yoğunluğunu ve duygusal karmaşasını anlatıyor. "Tek solukta biten bi' roman gibi" ifadesi, duygusal bir yolculuğun hızla ve bitimsizce devam etmesiyle ilişkilendirilebilir. Şarkı, sevgiyi tanımlarken sıkıntılarla birlikte "dengeyi kaybetmek" ve "ağır ağır" süreçlerle baş etme temasını işler. Kelebeklerin kozasından çıkması da bir dönüşüm, yenilik ve özgürleşme simgesidir.

2. Kıta: "(Bir kum tanesi kadarım ama bütün çölün dertleri sırtımda)
(Ağlatanın ismi saklıdır bir şairin gözyaşlarında)
Seni düşünürken diyorum her seferinde 'Bizim için bi' yol yok'
Herkesten yakın olmak istediğine uzaktan bakmak çok zor
Ah, o kara gözlerin beni hep alıkoyar
Gidene değil, veda, kalan adama koyar
Sana ellerimle papatyalar topladım
Senin kadar güzel olmadığını anlayana kadar"

  • Anlam: Burada birey, yalnızca küçük bir varlık olmasına rağmen (kum tanesi kadar), tüm yükleri taşımanın zorlayıcı etkilerini anlatır. Şairin gözyaşlarını ve acılarını dile getiren satırlar, kaybolan bir sevgiyi derinlemesine işlemektedir. "Kara gözler" burada bir çekim gücünü simgelerken, "papatyalar toplamak" ise masum bir çaba, ancak hala istenilen sonuca ulaşamayan bir aşkı işaret eder.

3. Kıta: "Zaman geçti, çok zaman geçti
Yandım bende, sen yardım ettin (Yardım ettin)
'Olmaz' diyo'san, güzelim, boş ver, kalp elbet bi' gün alışır
Siyah da beyazın zıttıdır ama yan yana en çok da o yakışır
Ne cennet ne cehennem, sensiz geçen her yerde zaten viraneyim
Sana nasıl aşık olduğumu bir de dönüp de İstanbul'a bahsedeyim"

  • Anlam: Zamanın geçişi ve acıların etkisiyle aşkla ilgili duyulan kararsızlık dile getirilmiştir. İkinci satırda "kalp alışır" ifadesi, zamanla duyguların yumuşayacağını ve iyileşeceğini ima eder. Siyah ve beyazın zıt ama uyumlu oluşu, zıtlıkların bile aşkı güçlendirdiğine dair bir vurgu yapar. Şarkıcı, İstanbul’a dönüp aşkın hikayesini anlatma arzusunu belirtir; burada İstanbul, geçmişin ve anıların şehri olarak sembolize edilir.

Tekrar Kıtasına Dönüş: "Tek solukta biten bi' roman gibi
Okuyup yazdım, çizdim seni
Tam kaybetmişken dengemi ağır ağır, ağır ağır
Kozadan çıkan kelebekler gibi
İmkansızdan var et beni
Yok, bi' daha bulamazsın dengemi arasan da"

  • Anlam: Şarkı tekrarında aynı temalar üzerinden duygusal bir yoğunlaşma görülür. Geçmişin hatıraları ve kayıp duygusu, şarkıcının içsel değişimlere dair hisleriyle birlikte aktarılır.

Şarkının İşlediği Temalar ve Konular

  1. Aşkın Karmaşıklığı ve Duygusal Dönüşüm: Şarkı, aşkın karmaşıklığını, kaybedilen dengeyi ve duygusal dönüşümü işler. Aşkın, bir kişinin hayatında yarattığı değişim ve dönüşüm teması şarkının ana eksenlerinden biridir.

  2. Zıtlıklar ve Uyumsuzluklar: Siyah ve beyazın yan yana olması, zıtlıkların bile bir arada olabileceği bir düzeni simgeler. Aşkın zıtlıklarla beslenmesi, "siyah" ve "beyaz" arasında bulduğumuz uyumu anlatır.

  3. Zamanın Geçişi ve İçsel İyileşme: Zamanla duygusal yaraların iyileşmesi ve kalbin alışması vurgulanır. Ancak, kalp ne kadar alışsa da kaybedilen duygunun etkileri devam eder.


Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

Şarkıda kullanılan dil, duygusal yoğunluğu artıran, bazen şiirsel bazen de doğrudan bir anlatım içerir. "Ağır ağır", "kozadan çıkan kelebekler", "kum tanesi" gibi imgelemeler, şarkının duygusal derinliğini vurgular. Aynı zamanda, bazı kısa ve kesik cümleler de şarkıya bir tür içsel monolog havası katar. Bu da şarkının dinleyiciyi içine çekmesine olanak tanır.


Anahtar Kelimeler - TDK Anlamı ve Şarkı İçindeki Anlamı

  1. Kozadan Çıkan Kelebek: TDK'da kozadan çıkan kelebek, bir dönüşüm, yeni bir başlangıç ve özgürleşme sürecini anlatır. Şarkıda ise, bu dönüşüm bir kişinin içsel değişimi ve yeniden hayata tutunma çabası olarak kullanılır.

  2. Denge: TDK'da denge, bir şeyin düzgün, düzenli ve kararlı hali olarak tanımlanır. Şarkıda ise, kaybedilen içsel dengeyi ve aşkın getirdiği karmaşayı ifade eder.

  3. Veda: TDK'da veda, birine ya da bir şeye son verme anlamına gelir. Şarkıda, veda etmek değil, kalan kişinin hislerini yansıtmak anlamında kullanılır.


Dikkat Çeken Mısralar

  1. "Bir kum tanesi kadarım ama bütün çölün dertleri sırtımda"
    • Küçük ve zayıf bir varlık olmasına rağmen, tüm yükleri taşıyan bir insanın ruh halini temsil eder.
  2. "Siyah da beyazın zıttıdır ama yan yana en çok da o yakışır"
    • Zıtlıkların uyumunu anlatan, aşkın zıtlıklar içinde de bulunabilen bir dengeyi ifade eder.

Genel Mesaj ve Sonuç

Şarkı, aşkın zorlukları, kayıp ve duygusal iyileşme süreçlerini işler. Kişinin içsel mücadelesi, zamanla gelen iyileşme ve aşka dair derin duygular şarkının temelini oluşturur. Duygusal dengeyi bulma çabası, şarkının ana mesajını oluşturur. Sonuç olarak, şarkı, aşkın ve zamanın insan ruhu üzerindeki etkilerini, dönüşümü ve iyileşmeyi vurgular.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...