Ana içeriğe atla

AÇIK ADRES SÖZLERİ - GÖKHAN TÜRKMEN

 GÖKHAN TÜRKMEN - AÇIK ADRES ŞARKI SÖZLERİ


Sorma bu ara şu halimi

Bu acıların hepsi mi daimi?

Yazık oldu her iki tarafa da

Şimdi sence daha iyi mi?


Sorma bu ara şu halimi

Bu acıların hepsi mi daimi?

Yazık oldu her iki tarafa da

Şimdi sence daha iyi mi?


Bir gün oldu, iki gün oldu

Ay oldu, yıl oldu ümitlere

Unutmuyor gönlüm seni

Seviyor her gün, her gece

Yoruldu, duruldu, kırıldı, vuruldu bir kaç kere

Yazılıdır hepsi hikâyede


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?


Sorma bu ara şu halimi

Bu acıların hepsi mi daimi?

Yazık oldu her iki tarafa da

Şimdi sence daha iyi mi?


Bir gün oldu, iki gün oldu

Ay oldu, yıl oldu ümitlere

Yazılıdır hepsi hikâyede


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?


Yoruldu, duruldu, kırıldı, vuruldu bir kaç kere

Yazılıdır hepsi hikayede


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?


Yok mu bir haber alan, yok mu gören?

Bu mudur adetin, bu mudur tören?

Yaz ya da söyle, bulamadım böyle

Neresi açık adresin, neresi yören?



GÖKHAN TÜRKMEN - AÇIK ADRES ŞARKI ANALİZİ

Şarkı Sözlerinin Kıta Kıta Analizi

  1. Kıta 1:

    • Sözler:
      "Sorma bu ara şu halimi / Bu acıların hepsi mi daimi? / Yazık oldu her iki tarafa da / Şimdi sence daha iyi mi?"
    • Analiz:
      Bu bölümde şair, yaşadığı duygusal çöküşü dile getiriyor. Sorgulama ve üzüntü teması ön planda. Acının sürekliliği ve ilişki sonrası durumların iki taraf için de yıpratıcı olduğu vurgulanıyor.
  2. Kıta 2:

    • Sözler:
      "Bir gün oldu, iki gün oldu / Ay oldu, yıl oldu ümitlere / Unutmuyor gönlüm seni / Seviyor her gün, her gece"
    • Analiz:
      Bu kısım zamanın geçişiyle birlikte unutulamayan bir sevgiyi işaret eder. Umutların tükenmediği, sevginin sürekli olduğu belirtilir.
  3. Nakarat:

    • Sözler:
      "Yok mu bir haber alan, yok mu gören? / Bu mudur adetin, bu mudur tören? / Yaz ya da söyle, bulamadım böyle / Neresi açık adresin, neresi yören?"
    • Analiz:
      Şair, kaybolan bir sevgiye ulaşma çabasını dile getirir. Özlem, belirsizlik ve çaresizlik duyguları yoğun şekilde ifade edilir.
  4. Son Kıta:

    • Sözler:
      "Yoruldu, duruldu, kırıldı, vuruldu bir kaç kere / Yazılıdır hepsi hikâyede"
    • Analiz:
      Yaşananların artık kaderin bir parçası olduğu kabul edilir. Hayatın zorlukları, kalp kırıklıkları ve yorgunluk vurgulanır.

Şarkının İşlediği Temalar ve Konular

  • Temalar:

    • Aşkın yıkıcılığı ve unutulmazlığı
    • Zamanla azalmayan acı ve özlem
    • Hayal kırıklığı ve kadercilik
    • Kaybolmuşluğa karşı duyulan çaresizlik
  • Konular:

    • Ayrılık sonrası duygusal bir boşluk
    • Belirsizlik içinde sevilen kişiye ulaşma isteği

Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası

  1. Başlangıç: Keder ve sorgulama. (Acıların daimi olup olmadığı sorgulanır.)
  2. Orta: Özlem ve umut çatışması. (Zaman geçmesine rağmen sevginin unutulmaması.)
  3. Doruk: Çaresizlik ve belirsizlik. (Sevgiliye ulaşamamanın yarattığı hüzün.)
  4. Son: Kabullenme ve kadercilik. (Yaşananların bir hikâye olduğu vurgulanır.)

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Sözcükler: Sade, duygusal ve etkileyici.
  • Duygusal Ton: Hüzünlü, nostaljik ve melankolik.
  • Üslup: Doğrudan ve içten. Şair, karmaşık betimlemelerden kaçınıp duyguları yalın bir dille ifade eder.

Bölümsel Yapı Analizi

  • Giriş: Duygusal zemin hazırlanır; acıların daimi olması sorgulanır.
  • Gelişme: Sevginin sürekliliği ve unutulmayan anılar vurgulanır.
  • Nakarat: Özlem doruk noktasına ulaşır. Belirsizlik ve haber alamama vurgulanır.
  • Sonuç: Tüm yaşananlar kabullenilir; hikâye tamamlanır.

Anahtar Kelimelerin TDK Anlamı ve Şarkıdaki Kullanımı

  1. Daimi:
    • TDK: Sürekli, kesintisiz.
    • Şarkıdaki Kullanımı: Acının hiç bitmeyeceği hissini ifade eder.
  2. Ümit:
    • TDK: Umut, geleceğe dair beklenti.
    • Şarkıdaki Kullanımı: Geçmişteki sevgiyi yeniden yaşama beklentisi.
  3. Hikâye:
    • TDK: Yaşanmış veya kurgulanmış olayları anlatan yazı.
    • Şarkıdaki Kullanımı: Hayatın ve ilişkinin bir parçası olarak yaşananlar.

Şarkıdaki Dikkat Çeken Mısralar

  1. "Bu acıların hepsi mi daimi?"
    • Kalıcı acıların sorgulanması dinleyicide güçlü bir etki yaratır.
  2. "Yok mu bir haber alan, yok mu gören?"
    • Çaresizliğin ve özlemin yoğun şekilde hissedildiği bir mısra.

Genel Mesaj ve Sonuç

Şarkı, ayrılık sonrası yaşanan duygusal karmaşayı, sevginin unutulmazlığını ve belirsizlik içinde kaybolmuşluğu anlatıyor. Kederle başlayan hikâye, özlemle devam ediyor ve sonunda yaşananların kaderin bir parçası olarak kabul edildiği bir noktaya ulaşıyor. Duygusal derinliği ve yalın diliyle dinleyiciyi içine çeken bir anlatım sunuyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ)

 OMER BALIK - GÜCENDİM FELEĞE ŞARKI SÖZLERİ (ft. SEVDA DENİZ) Kaderimle baş başa Bırakılıp gidildim Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Gel de gör şu halimi Eskiden bu ben miydim ? Her ümidim, ışığım Gönlümde hançer oldu Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Bilseydim seni senden Böyle çok sever miydim? Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Taş basardım bağrıma Gittiğine yanmazdım Sevmiyorum deseydin Seni elbet anlardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Unuturdum Sana ben tanrım diye tapardım Skit: Size layık değil ama gazinonun sahibi Osman bey bu çeki kabul etmenizi rica ediyor. Ben para için yazmadım bu müzikleri. Tabii orası muhakkak, yanılmıyorsam sırf zevk için beste yapacak kadar zengin değilsiniz. Skit 2: Ne biliyorsunuz? Belki de hala sizi seviyordur. Hem parasıda çok.. Niye bu kadar insafsızca konuşuyorsunuz? Ben buraya nasihat dinlemeye gelmemiştim ki... Kıta Kıta Analiz 1. Kıta: Kaderimle baş başa Bıra...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi  #HasanBayar hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani ...