Kendrick Lamar - dodger blue ŞARKI SÖZLERİ VE DETAYLI ANALİZİ

 Kendrick Lamar - dodger blue Lyrics

(feat. Sam Dew, Ink, Roddy Ricch)


Ooh

Ooh


White diamonds, 2 a.m., she wildin'

Bitches sick, got their stomach in her comments

What school you went to? Gardena, Compton

Westchester, King/Drew, then we function

Little nigga, but that dog in me, that's on Top

On my kids, I'll sock you niggas up

Have you ever took a fade and ran three more back to back?

Oh, you haven't? Then shut the fuck up and keep it rap

Gah, gah, gah

Bitch, I'm from the LAnd

Don't say you hate L.A. when you don't travel past the 10

Am I trippin'? Yes, I am

Meditate over some money, I see Franklin, I find zen

Bitch, I'm from the LAnd

Don't say you hate L.A., but live in L.A. and pretend

My neck on Tarantino, Alejandro, Spike Lee

Just know you took the scenic route if you stand by me, stupid


So fly in this bitch

Fifty on me, don't die tryin' and shit (Ooh-ooh)

You know I'm up and down when I slide in this bitch

Dreamers and the Jets outside in this bitch

Westside, get the money, yeah, that's fo' sho'

Streets don't love you, better respect the code

Ain't no sleepin' in on Sunday

If it's 'bout the money, then my niggas on go


When I walk in, oh yeah, bring that

It's unanimous, how I pop shit

When I walk in, hoes better get in check

You lookin' at a bad bitch, nothin' less

Walk, walk, walk, walk

Walk, walk, walk, walk

Tip, toe, pivot, walk

Tip, toe, pivot, walk


Ooh, don't take it personal

You won't be the first to know

Just might be the first to go

Just might be, ooh

Don't take it personal

You won't be the first to know

Just might be the first to go

Just might be



Şarkı Sözlerinin Kıta Kıta Analizi:

1. Kıta:

"White diamonds, 2 a.m., she wildin'
Bitches sick, got their stomach in her comments
What school you went to? Gardena, Compton
Westchester, King/Drew, then we function"

  • Bu ilk kıta, gece saatlerinde yaşanan bir çılgınlıkla başlıyor. "White diamonds" ifadesi, genellikle lüks ve zenginliği simgeler. "2 a.m." ise geç saatlerde gerçekleşen bir durumun izlenimidir. Kadın karakterin "wildin'" olması, onun sınırsız ve heyecanlı bir tavır sergilediğini ima eder. Bu kıta, ayrıca Los Angeles'ın belirli semtlerinden bahsediyor (Gardena, Compton, Westchester, King/Drew), bu da şarkının mekânsal bağlamını oluşturuyor.

2. Kıta:

"Little nigga, but that dog in me, that's on Top
On my kids, I'll sock you niggas up
Have you ever took a fade and ran three more back to back?
Oh, you haven't? Then shut the fuck up and keep it rap"

  • Bu kıta, şarkıcının sert bir duruş sergileyerek, rap dünyasında kendine güvenini ve cesaretini ifade ediyor. "Little nigga" ifadesi, şarkıcının genç yaşta bile güçlü olduğunu belirtiyor. "Dog in me" ifadesi, azim ve güçlü bir içsel gücü simgeler. "Took a fade" terimi, dövüş ya da mücadeleyi ifade ederken, "back to back" ifadesi ise sürekli başarılara işaret ediyor.

3. Kıta:

"Bitch, I'm from the LAnd
Don't say you hate L.A. when you don't travel past the 10
Am I trippin'? Yes, I am
Meditate over some money, I see Franklin, I find zen"

  • Bu kıta, Los Angeles'a özgü bir kimliği ve kültürü vurguluyor. "The LAnd" ifadesi, Los Angeles'ı temsil eder. "Don't say you hate L.A. when you don't travel past the 10" cümlesi, şehrin farklı yönlerini görmeden eleştirinin anlamlı olmayacağını anlatıyor. "Meditate over some money" ifadesi, paranın kişiyi rahatlatma ya da huzur verme gücünü simgeliyor.

4. Kıta:

"Bitch, I'm from the LAnd
Don't say you hate L.A., but live in L.A. and pretend
My neck on Tarantino, Alejandro, Spike Lee
Just know you took the scenic route if you stand by me, stupid"

  • Bu kıta, Los Angeles'a özgü gururu pekiştiriyor. Şarkıcı, LA'yı eleştiren ama şehrin içinde yaşayan insanları eleştiriyor. Ayrıca, ünlü film yönetmenleri Quentin Tarantino, Alejandro González Iñárritu ve Spike Lee'nin isimleri, şarkıcının sanatla ve kültürel etkilerle bağlantısını gösteriyor.

5. Kıta:

"So fly in this bitch
Fifty on me, don't die tryin' and shit (Ooh-ooh)
You know I'm up and down when I slide in this bitch
Dreamers and the Jets outside in this bitch"

  • Bu kıta, şarkıcının havalı ve güçlü bir duruş sergilediğini belirtiyor. "Fifty on me" ifadesi, yanında büyük bir miktar para taşımayı ima ederken, "don't die tryin'" ifadesi de riskli bir hayata ve cesur adımlara dikkat çekiyor. "Dreamers and the Jets" ise dışarıda hareket halinde olanlar ya da hayal kuranlar gibi bir atmosfer yaratıyor.

6. Kıta:

"Westside, get the money, yeah, that's fo' sho'
Streets don't love you, better respect the code
Ain't no sleepin' in on Sunday
If it's 'bout the money, then my niggas on go"

  • Bu kıta, batı yakasının (Westside) para kazanma kültürüne odaklanıyor. "Streets don't love you" ifadesi, sokakların acımasızlığını ve güvensizliğini vurguluyor. Ayrıca, iş dünyasında ya da hayatta başarı için sürekli çalışmanın gerekliliğine dikkat çekiyor.

7. Kıta:

"When I walk in, oh yeah, bring that
It's unanimous, how I pop shit
When I walk in, hoes better get in check
You lookin' at a bad bitch, nothin' less"

  • Bu kıta, şarkıcının güvenli ve gururlu bir şekilde kendini tanıttığı anı yansıtıyor. "Pop shit" ifadesi, kendi tarzını ve etkisini yaratmayı ifade ederken, "hoes better get in check" ifadesi, şarkıcının etrafındaki insanlara disiplinli bir tavır sergilemesi gerektiğini anlatıyor.

8. Kıta:

"Walk, walk, walk, walk
Walk, walk, walk, walk
Tip, toe, pivot, walk
Tip, toe, pivot, walk"

  • Bu kıta, fiziksel hareketlere (yürümek, dans etmek) odaklanarak şarkının ritmik yapısını ve şarkıcının kendine güvenini yansıtıyor.

9. Kıta:

"Ooh, don't take it personal
You won't be the first to know
Just might be the first to go
Just might be, ooh
Don't take it personal
You won't be the first to know
Just might be the first to go
Just might be"

  • Bu kıta, şarkıcının mesafeli ve soğukkanlı bir tutum sergileyerek, olaylara duygusal olarak mesafeli yaklaşımını yansıtıyor. İnsanların hayatındaki değişimlere dair bir tedirginlik ve karamsarlık izlenimi yaratıyor.

Şarkının İşlediği Temalar ve Konular:

  • Güç ve Kimlik: Şarkı, güçlü bir kimlik oluşturma, kendi bölgelerinden (özellikle Los Angeles'tan) gelen bir kişinin toplumsal konumunu pekiştirmesi üzerine odaklanır.
  • Hırs ve Başarı: Paraya, güce ve toplumsal saygıya olan arzu açıkça belirtilmiştir.
  • Gerçeklik ve Sahtecilik: Los Angeles gibi büyük bir şehirde gerçeklik ile sahtecilik arasındaki ayrımı anlatır.
  • Sokak Kültürü ve Etik: Şarkının sözlerinde, sokaklarda hayatta kalma ve bu kültürün getirdiği kurallara sıkça değinilir.

Duygusal Yolculuk Haritası:

  1. Bağımsızlık ve Özgüven: İlk kıtalarda, şarkıcı kendi kimliğini ve güçlülüğünü pekiştirir.
  2. Asi ve Cesur: "Don't take it personal" gibi satırlarda, cesaret ve meydan okuma duygusu öne çıkar.
  3. Gerçeklik ve Yalnızlık: Sonraki kıtalarda, gerçek dünya ile yüzleşme ve yaşamın sert doğasına dair bir farkındalık görülür.
  4. Hırs ve Güç: Paraya ve güce ulaşma yolundaki hırs, devam eden kıtalarda hissedilir.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi:

  • Argolu ve Sokak Dili: Şarkıda sıkça kullanılan argo ve sokak dili, şarkıcının bulunduğu çevreyi ve kültürü temsil eder. Örneğin, "sock you niggas up", "fade", "pop shit" gibi ifadeler, hem sokak kültürüne hem de rap müziğin diline özgü kelimelerdir.
  • Simgesel Kullanım: "White diamonds", "Franklin", "Tarantino" gibi kültürel simgeler, şarkının alt metnini güçlendirir ve anlamı derinleştirir.

Bölümsel Yapı Analizi:

  • Şarkının yapısı, ağırlıklı olarak tekrarlayıcı ve ritmik bir forma sahip. Kıtalar arasında duygu ve tema değişimleri belirgin şekilde ortaya çıkar.
  • Köprü ve nakarat bölümleri şarkının enerjisini artıran, şarkıcının kimliğini ve mesajını pekiştiren alanlar olarak öne çıkar.

Anahtar Kelimeler ve TDK Anlamları:

  1. Fade: Dövüş veya kavga (Sokak dilinde genellikle birebir mücadele anlamında kullanılır).
  2. Pop shit: Güçlü ve etkileyici bir şekilde tavır sergilemek.
  3. Scenic route: Uzun ama daha güzel yol (metaforik olarak daha zorlu ama anlamlı bir yolu temsil eder).

Dikkat Çeken Mısralar:

1

. "Bitch, I'm from the LAnd": Kimlik ve gururun ifadesi. 2. "You lookin' at a bad bitch, nothin' less": Kendisini güçlü ve çekici bir figür olarak tanımlıyor. 3. "Streets don't love you, better respect the code": Sokakların sert doğasını vurgulayan bir uyarı.


Genel Mesaj ve Sonuç:

Şarkı, kişisel güç, sokak kültürü, kimlik ve başarı arayışını işler. Şarkıcının Los Angeles'taki yaşamını, güçlü bir duruşla birlikte, toplumsal eleştirilerle harmanladığı bir anlatım sunar.

Yorumlar

AYIN POPÜLER ANALİZLERİ

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ