Ana içeriğe atla

GİZO ft. ŞENOL EVGİ - ÇOK ŞUKAR ŞARKI SÖZLERİ VE DETAYLI ANALİZİ

 GİZO ft. ŞENOL EVGİ - ÇOK ŞUKAR ŞARKI SÖZLERİ


Taş gibi hatun olmuş taş gibi anadan , 

Düşmanlarımı kudurtayım diye yaratmış beni yaradan 

Nasıl da sinsice izliyo beni aradan 

Kız birazcık laf soktum sen anlamadın şakadan 


Aradan aradan yaylan güzelim aradan 

Görümceler anca bahsediyor altın paradan 

Kocam sadece giyiniyor bugün zaradan 

Eğer istersem yürütürüm gemiyi karadan 


Çok şukar 

Çok şukar 

Çok şukar 


Sarsılmış Ruhundan akan rezilliğin tarifi yok , 

Hiç bir rakip yok neden kimsenin hali yok 

Biraz kavga da lazım evet algıda lazım 

Ne zaman vazgeçer beni konuşmaktan gevşek ağzın 


Denizler dalgalı bugün istersem atlarım 

Senin dümen tuttuğun o gemide en iyi kaptanım 

Ne kadar beni sinirlendirir bir yorumu aptalın 

Bir mermiden daha seriyim dikkat edin patlarım



Şarkı Analizi: GİZO ft. ŞENOL EVGİ - "Çok Şukar"

1. Şarkı Sözlerini Kıta Kıta Analiz

1. Kıta:

"Taş gibi hatun olmuş taş gibi anadan,
Düşmanlarımı kudurtayım diye yaratmış beni yaradan
Nasıl da sinsice izliyo beni aradan
Kız birazcık laf soktum sen anlamadın şakadan"

Bu kıta, öz güvenin ve fiziksel cazibenin bir göstergesi. "Taş gibi hatun" ifadesi fiziksel güzellik vurgusu yaparken, kendini düşmanlarının kıskanacağı kadar etkileyici biri olarak tasvir ediyor. Şaka ile laf sokma durumu, şarkıdaki alaycı tonun ilk sinyallerini veriyor.

Nakarat:

"Çok şukar
Çok şukar
Çok şukar"

"Şukar" kelimesi (Roman dilinde "güzel" anlamına gelir) tekrar edilerek şarkıya hareketlilik katıyor. Nakarat, şarkının ana mesajının özeti niteliğinde: kendine hayranlık ve üstünlük hissi.

2. Kıta:

"Aradan aradan yaylan güzelim aradan
Görümceler anca bahsediyor altın paradan
Kocam sadece giyiniyor bugün zaradan
Eğer istersem yürütürüm gemiyi karadan"

Bu kıta, toplumsal eleştiriyi mizahi bir dille işler. "Altın" ve "Zara" gibi maddi değerler üzerinden hem toplumu eleştiriyor hem de kendi üstünlüğünü dile getiriyor. Mizahi bir şekilde güç ve kontrol vurgulanıyor.

3. Kıta:

"Sarsılmış ruhundan akan rezilliğin tarifi yok,
Hiç bir rakip yok neden kimsenin hali yok
Biraz kavga da lazım evet algıda lazım
Ne zaman vazgeçer beni konuşmaktan gevşek ağzın"

Bu bölümde, şarkının tonunun sertleştiği görülüyor. Kendisine yönelik eleştirilere aldırmadığını, rakipsiz olduğunu belirtiyor. Ayrıca, sözlü mücadeleler ve algı yönetimi üzerine dikkat çekiyor.

4. Kıta:

"Denizler dalgalı bugün istersem atlarım
Senin dümen tuttuğun o gemide en iyi kaptanım
Ne kadar beni sinirlendirir bir yorumu aptalın
Bir mermiden daha seriyim dikkat edin patlarım"

Burada güç, cesaret ve hız metaforları öne çıkıyor. Kendi kontrolünde olmayan durumlardan etkilenmediğini, liderlik vasfını ve ani tepkiler verebileceğini dile getiriyor.


2. Temalar ve Konular

  • Öz Güven: Şarkı boyunca kişinin kendi değerine olan inancı vurgulanıyor.
  • Toplumsal Eleştiri: Maddiyat, rekabet, dedikodular gibi konular mizahi bir dille eleştiriliyor.
  • Kendi Gücünü Ortaya Koyma: Kendi kontrolü, liderlik özellikleri ve hızlı hareket edebilme yeteneği sık sık belirtiliyor.
  • Mizahi Alay: Eleştirilere karşı mizahi bir duruş sergileniyor.

3. Duygusal Yolculuk Haritası

  1. Kendine Güven: İlk kıtada fiziksel güzellik ve öz güven ön planda.
  2. Alaycı Mizah: Maddi değerler ve toplumsal eleştiriler mizahi bir tonla işleniyor.
  3. Rekabet ve Hedef Gösterme: Kendini rakipsiz olarak tanımlıyor.
  4. Sertlik ve Güç: Son kıtada kararlılık, liderlik ve ani tepki verme özellikleri vurgulanıyor.

4. Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Sade ve Güncel Dil: Halk arasında sık kullanılan, akılda kalıcı ifadeler var.
  • Roman Kültürü Etkisi: "Şukar" gibi Roman dilinden alınmış kelimeler kültürel bir çeşitlilik katıyor.
  • Mizahi ve Sert Üslup: Mizahi ifadelerle sert ve kararlı bir duruş birleşiyor.

5. Bölümsel Yapı Analizi

  • Giriş: Kendini tanıtan ve öz güveni yansıtan bölümler.
  • Gelişme: Mizahi eleştiriler ve toplumsal değerlerle alay.
  • Sonuç: Güç ve kararlılıkla tamamlanan bir final.

6. Anahtar Kelimeler ve Anlamları

  • Taş Gibi: TDK: Çok güzel veya çekici kişi.
    Şarkıda: Kadın figürünün fiziksel cazibesini ifade ediyor.
  • Şukar: Roman dilinde "güzel."
    Şarkıda: Görkemli ve üstün olma hali.
  • Altın: TDK: Değerli maden.
    Şarkıda: Maddiyatı ve toplumsal eleştiriyi temsil ediyor.
  • Kaptan: TDK: Gemiyi yöneten kişi.
    Şarkıda: Liderlik ve kontrol simgesi.

7. Dikkat Çeken Mısralar

  • "Taş gibi hatun olmuş taş gibi anadan" → Öz güven ve güzellik vurgusu.
  • "Eğer istersem yürütürüm gemiyi karadan" → Güç ve liderlik iddiası.
  • "Bir mermiden daha seriyim dikkat edin patlarım" → Hız ve ani tepkilere vurgu.

8. Genel Mesaj ve Sonuç

"Çok Şukar," bireysel öz güvenin, toplumsal eleştirinin ve mizahi bir üslupla kendini ortaya koymanın güçlü bir örneği. Şarkı, kültürel unsurları ve günlük hayatta sıkça karşılaşılan temaları eğlenceli ve akılda kalıcı bir şekilde işliyor. Bu, hem dinleyiciyi eğlendiren hem de düşündüren bir yapı sunuyor.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...