Ana içeriğe atla

EMEL MÜFTÜOĞLU - HOVARDA ŞARKI SÖZLERİ VE DETAYLI ANALİZİ

 EMEL MÜFTÜOĞLU - HOVARDA ŞARKI SÖZLERİ



Hüküm giymiş hayaller

Görünmez uzaklarla

Günah bunun neresinde

Sarıldık tuzaklarla


Yine de aşk boyun eğmez

Yine de aşk boyun eğmez

Yine de aşk boyun eğmez

Yasaklarla


A ciğerim söyle neyleyelim

Sevmeyelim de taşa mı dönelim?

Bu yüreği kimlere gösterelelim

Kim bilir kim bir aşk ile yanar


A ciğerim söyle neyleyelim

Sevmeyelim de taşa mı dönelim?

Bu yüreği kimlere gösterelelim

Kim bilir kim yalan, yalan yalan


Sen arada sırada uğra bana

Hovardayım diye kıyma bana

Fikri firardayım uyma bana

Oyuna gelme aman, aman, aman


Sen arada sırada uğra bana

Hovardayım diye kıyma bana

Fikri firardayım uyma bana

Oyuna gelme aman, aman, aman

Aman aman


Hüküm giymiş hayaller

Görünmez uzaklarla

Günah bunun neresinde

Sarıldık tuzaklarla


Yine de aşk boyun eğmez

Yine de aşk boyun eğmez

Yine de aşk boyun eğmez

Yasaklarla


A ciğerim söyle neyleyelim

Sevmeyelim de taşa mı dönelim?

Bu yüreği kimlere gösterelim

Kim bilir kimdir aşk ile yanan


A ciğerim söyle neyleyelim

Sevmeyelim de taşa mı dönelim

Bu yüreği kimlere gösterelim

Kim bilir kim yalan, yalan, yalan


Sen arada sırada uğra bana

Hovardayım diye kıyma bana

Fikri firardayım uyma bana

Oyuna gelme aman, aman, aman


Sen arada sırada uğra bana

Hovardayım diye kıyma bana

Fikri firardayım uyma bana

Oyuna gelme aman, aman, aman



Kıta Kıta Analiz

1. Kıta:

"Hüküm giymiş hayaller / Görünmez uzaklarla / Günah bunun neresinde / Sarıldık tuzaklarla"

  • Analiz: Bu kıtada, hayallerin gerçekleşmemiş olması ve uzaklarla görünmez bir bağ kurulması üzerinden bir kader teması işleniyor. "Hüküm giymiş" ifadesi, hayallerin sınırlı ve mahkum olduğu bir durumu anlatıyor. "Tuzaklarla sarılmak" ise sevgi yolunda karşılaşılan zorlukları vurguluyor.

2. Kıta (Nakarat):

"Yine de aşk boyun eğmez / Yasaklarla"

  • Analiz: Aşkın yasaklara, engellere rağmen direnişi vurgulanıyor. Bu tekrar eden nakarat, özgürlük ve aşkın gücüne dair bir manifesto niteliğinde.

3. Kıta:

"A ciğerim söyle neyleyelim / Sevmeyelim de taşa mı dönelim? / Bu yüreği kimlere gösterelelim / Kim bilir kim bir aşk ile yanar"

  • Analiz: Aşkın insanın doğasında olduğu belirtiliyor. "Taşa dönmek" sevgisiz bir hayatın hissizliğiyle özdeşleştirilmiş. Aşkın paylaşılacak bir duygu olduğu vurgulanıyor.

4. Kıta:

"Sen arada sırada uğra bana / Hovardayım diye kıyma bana / Fikri firardayım uyma bana / Oyuna gelme aman, aman, aman"

  • Analiz: Burada, anlatıcı kendi özgür ruhunu kabul ederken sevgilisine yaklaşma çağrısı yapıyor. "Fikri firarda" ifadesi, zihinsel olarak serbest bir ruh haliyle aşkı yaşamak istediğini ifade ediyor.

Şarkının İşlediği Temalar ve Konular

  1. Aşk ve Yasaklar: Aşkın yasaklarla sınırlanamayacağına dair bir direnç sergileniyor.
  2. Özgürlük ve Sadakat: Özgür bir yaşam arzusu ve aynı zamanda sevgiye bağlılık dile getiriliyor.
  3. İnsanın Sevme İhtiyacı: Sevgisizliğin insanı duygusuzlaştıracağı fikri öne çıkıyor.

Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası

  1. Başlangıç: Hüzün ve hayal kırıklığıyla başlıyor (Hüküm giymiş hayaller).
  2. Orta Nokta: Aşkın gücüne olan inanç vurgulanıyor (Yine de aşk boyun eğmez).
  3. Doruk Nokta: İsyan ve özgürlük arayışı (Fikri firardayım uyma bana).
  4. Sonuç: Sevgiye duyulan özlem ve kabullenme (A ciğerim söyle neyleyelim).

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Dil: Şiirsel ve halk ağzını andıran bir üslup kullanılmış. "A ciğerim" gibi ifadeler, samimiyet ve geleneksellik katıyor.
  • Sözcük Seçimi: Günah, aşk, ciğer, hovarda gibi kelimeler güçlü bir duygu yükü taşıyor. Soyut ifadelerle somut duygular harmanlanmış.

Bölümsel Yapı Analizi

  1. Kıtalar: Sorunlar ve duygular açık bir şekilde ifade ediliyor.
  2. Nakarat: Aşkın gücü tekrar vurgulanarak şarkının ana mesajı pekiştiriliyor.
  3. Geçişler: Akıcı bir biçimde bir duygudan diğerine geçiliyor.

Anahtar Kelimelerin TDK ve Şarkıdaki Anlamları

  1. Hüküm:

    • TDK: Bir konuda verilen kesin karar.
    • Şarkıdaki anlamı: Hayallerin gerçekleşemeyecek şekilde kısıtlanması.
  2. Aşk:

    • TDK: Güçlü sevgi ve bağlılık duygusu.
    • Şarkıdaki anlamı: Engellere karşı duran, özgür bir duygu.
  3. Hovarda:

    • TDK: Eğlence düşkünü, sorumluluklarını önemsemeyen kişi.
    • Şarkıdaki anlamı: Özgür ruhlu ve bağlanmaktan kaçınan bir sevgili.
  4. Firar:

    • TDK: Kaçış, özgürleşme.
    • Şarkıdaki anlamı: Zihinsel özgürlük arayışı.

Şarkıda Dikkat Çeken Mısralar

  • "Yine de aşk boyun eğmez yasaklarla."
  • "Sevmeyelim de taşa mı dönelim?"
  • "Fikri firardayım uyma bana."

Bu mısralar, aşkın gücünü ve özgürlük arayışını en iyi yansıtan bölümler.


Genel Mesaj ve Sonuç

Şarkı, aşkın yasaklarla sınırlanamayacak kadar güçlü bir duygu olduğunu vurguluyor. Sevmenin insan doğasının bir parçası olduğu ve özgürlükle aşkın bir arada var olabileceği ifade ediliyor. "Hovarda" gibi sözcükler, anlatıcının sevgiye karşı samimi ancak özgür yaklaşımını yansıtıyor. Şarkı, hem isyankar hem de içten bir sevgi anlayışı sunuyor.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...