Ana içeriğe atla

TEKİR & YİĞİT MAHZUNİ - ADALET ŞARKI SÖZLERİ

 “Adalet” şarkısı, adaletsizlik, cehalet, ve kibir temalarını ele alarak, bireyin hakikat arayışındaki içsel mücadelesini sert ve eleştirel bir tonla işliyor.

TEKİR & YİĞİT MAHZUNİ - ADALET ŞARKI SÖZLERİ



Sanane deme o adalet bize hep yanlış işliyorsa

Bahane arama devam et bu dünya bi mabet gerçeği bulursan

Tek çare hakikate sabret yüreğini fark edip orda bi durursan

Bedenin bi lanet kendine izah et hayat seni var eder nerde yok olursan


Hiç yürümeden yorulması değil içten insanın

Yola çıkmayan hiç yolda kalır mı len? Uyanın

Bi gülme gelir bana kibrinizden

Çünkü hiç birimiz önde değil birimizden


Birinin savaşı binine bin dert

Hesapladım

Düşüyo her bir merdin payına bin namert

Tek çare hakikate varmak iken

Cahil nasiplenir cehaletin çelmesinden


İçiniz ayrı fesat dışınız sahte

Ve yasınız, hatta o gözyaşınız sahte

Herşeyi gören bi göz var başınız dertte

Darbeyi yiyince hakk’tan kalırsın yerde


Bi hülya bu bencillik

Bu dünya bir evcilik

Oyna oyna


Dönüşün çok güç olur

Anlarsın çok geç olur

Sonra sonra



### Şarkının Ana Teması:

“Adalet” şarkısı, adaletin yanlış işlemesi, insanların içsel ve dışsal çatışmaları, cehalet ve kibir gibi temaları işliyor. Şarkı, toplumun adalet ve gerçeklik arayışındaki zorlukları ve bu süreçte karşılaşılan içsel mücadeleleri vurguluyor.


### Şarkının Duygusal Yolculuk Haritası:

Şarkı, başlangıçta adaletin yanlış işlemesi ve bunun bireyler üzerindeki etkisine odaklanarak karamsar bir tonla başlıyor. Ardından, kişinin içsel farkındalığa ve hakikate ulaşma çabası üzerinden bir umut ışığı sunuluyor. Fakat, sonrasında bu farkındalığın geç gelmesi ve dönüşün zor olması üzerine yeniden karamsar bir ton hâkim oluyor.


### Dil ve Sözcük Seçimi Analizi:

Şarkıda kullanılan dil, sert ve eleştirel bir ton taşıyor. “Adalet,” “cehalet,” “fesat,” “sahte,” “darbe,” “hakikat” gibi sözcükler, güçlü bir duygu yükü barındırıyor ve şarkının temasını destekliyor. Sözlerde derin bir felsefi yaklaşım ve metaforik ifadeler mevcut.


### Bölümsel Yapı Analizi:

Şarkı, dört ana bölümden oluşuyor:

1. **Giriş:** Adaletin yanlış işleyişine dair genel bir şikayet.

2. **Orta Bölüm:** Bireysel farkındalık ve hakikate ulaşma çabası.

3. **Kısa Kısa Notlar:** İnsanın içsel ve dışsal çatışmalarına dair kısa ifadeler.

4. **Sonuç:** Bencillik ve cehaletin sonuçlarına vurgu.


### Hikaye ve Karakter Analizi:

Şarkının karakteri, adaletin yanlış işleyişi karşısında umutsuzluk yaşayan, ancak hakikate ulaşma arzusu taşıyan bir bireyi temsil ediyor. Bu karakter, içsel bir yolculuğa çıkıyor, kendi hataları ve toplumun yanlışları ile yüzleşiyor.


### Şarkıda Yer Alan Anahtar Kelimeler ve Anlamları:

- **Adalet:** Doğru ve yanlışın ayrımında evrensel bir hak.

- **Hakikat:** Gerçek, doğru olan.

- **Cehalet:** Bilgisizlik, bilmeden yapılan yanlışlar.

- **Fesat:** Kötü niyetlilik.

- **Sahte:** Gerçek olmayan, aldatıcı.


### Şarkıda Dikkat Çeken Mısralar:

- “Bahane arama devam et bu dünya bi mabet gerçeği bulursan.”

- “Tek çare hakikate varmak iken, cahil nasiplenir cehaletin çelmesinden.”

- “Darbeyi yiyince hakk’tan kalırsın yerde.”


### Genel Mesaj ve Sonuç:

Şarkı, adaletin yanlış işlemesi ve bireyin bu adaletsizlik karşısında duyduğu çaresizliği işliyor. Aynı zamanda, hakikate ulaşmanın önemini vurgularken, cehaletin insanları nasıl yanılttığını ve bencilliğin sonuçlarını eleştiriyor.


### Edebi Terimler ve Teknikler:

- **Metafor:** “Bu dünya bir mabet” ifadesi, dünyanın kutsal bir yer olduğunu ima eder.

- **Anlam Derinliği:** Şarkının her bir kelimesi, derin bir anlam taşıyor, yüzeydeki anlamın ötesine geçiyor.

- **İroni:** “Hiç yürümeden yorulması değil içten insanın” ifadesiyle, içsel mücadelenin zorluklarına dikkat çekiliyor.


### Şarkının Dinleyici Üzerindeki Etkisi:

Dinleyici üzerinde, derin bir düşünceye sevk edici ve eleştirel bir etki bırakır. Adalet arayışındaki zorluklar ve cehaletle yüzleşmenin getirdiği zorluklar, dinleyicinin içsel bir sorgulama yapmasına yol açabilir.

Yorumlar

TÜM ZAMANLARIN POPÜLER ANALİZLERİ

Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi

  Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi Deli deli oldum Dağa taşa sordum Yar oturmuş Divanda Yana yana durdum Seni bana buldum Vermem artık Dünyada Bile bile kandım Aşkina daldım Âlem başka Sen başka Pare pare yandım Kalbime aldım Ondan geldim Ben aska Yallah maziye yallah Yola çıktık bismillah Gayesi Allah olan Yolda kalmaz iznillah Oy maşallah maşallah Yarenlere maşallah Aşk ehli ile hasbihal Nasip olur inşallah Ölüm den ne korkarsın Korkma ebedi varsın Öyle bir atesle yan Âlem bu deli sansin Aşkın deryası hoş tur Kostur ey gönül koştur Sakın aldanma ey can Haktan gayrısı bostur Saçlara hazan düştü Canlara bitap düştü Nerdesin ey sevgili Gönlüme ateş düştü Allah'm bu vuslatı Ne olur hicran etme Aşkın sarhoşlarını Ne olur nalan etme Kelime ve kelime öbeği analizi İlahide toplam 183 kelime ve 103 kelime öbeği bulunmaktadır. En çok kullanılan kelimeler "deli" (8), "sevda" (6), "yar" (5), "aşk" (5), "allah" (4), "du

Dilan Polat - Enercii Şarkı Sözleri

Dilan Polat - Enercii Şarkı Sözleri Eğlendiriyor beni dedikodularınız Yüzüme gülüp ardımdan konuşmalarınız Ne gözünüz tutar ne de beddualarınız Çekemeyenler parti kursa kazanırsınız Görüyorum her köşe başında taklitimi Utanmadan bir de soruyor benziyoruz di mi Hadi canım hadi öteye hadi bas geri Takdir etmek isterdim bu vizyonsuz azmini Yüzde yüz enerci Bu nasıl bir sinerji Tek tek ediyorum hater’larımı alerji Umurumda mı? değil hiç  Hanginiz ikinci Allah’ın lütfu bana bitmeyen bu enerci Yok bende olan yok sende Kalite gör sayemde Okunmaz esamen de Adımın geçtiği hiçbir yerde Ağzınla kuş tutsan İstiareye yatsan Cürmün kadar yer yakarsın canım,ateş olsan İkinci bir şansın Belki de olurdu Milyarda bir olsa da Hindistan’da doğsan Yüzde yüz enerci Bu nasıl bir sinerji Tek tek ediyorum hater’larımı alerji Umurumda mı? değil hiç Hanginiz ikinci Allah’ın lütfu bana bu bir enerci "Enercii" şarkısının başlangıcı, enerjisi ve hızlı ritmiyle dikkat çeken bir girişe sahiptir. Şarkı, ene

Ceylani Karaduman - Nazar Oldu Şarkı Sözleri Analizi

  Ceylani Karaduman - Nazar Oldu Şarkı Sözleri Analizi Bir garip aşık vardı Bir düğün günü vardı Gayri mahşere kaldı o sevda Dağlara yazdık ne fayda Yollara yazdık ne fayda Kaldı betonlar altında o sevda Bizim aşkımız nazar oldu Büyülere bastık mezar oldu Anlatmayayım ağlarsın Duyanın gönlüne dert kaldı. Ne can kaldı ne canan Sanki olduk bir ziyan Bu şarkıymış bana kalan hatıra Dağlara yazdık ne fayda Yollara yazdık ne fayda Kaldı betonlar altında o sevda Bizim aşkımız nazar oldu Büyülere bastık mezar oldu Anlatmayayım ağlarsın Duyanın gönlüne dert kaldı. YENİ ŞARKI >>> DOST ARARIM  << TIKLA Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu Şarkının başlangıcı, bir garip aşıkın ve bir düğün gününün anlatılmasıyla gerçekleşir. Bu, aşkın ve mutluluğun başlangıcını simgeler. Gelişme bölümünde, aşkın nazar değmesi ve büyülere maruz kalmasıyla birlikte yıkımı anlatılır. Bu, depremin yıkıcı etkisini simgeler. Sonuç bölümünde ise aşıkların birbirlerini kaybettikleri ve sadece şarkının ha

ROMANTİK ERHAN - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ

 ROMANTİK ERHAN Ft BAYAN ROMANTİK - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ Besndayi, muşambayi yirttilar Limon gibi kızım seni sıktılar Portakal gibi soydular Kağıt gibi yirtilar Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Darilmam kocacım inan ki sana Kuma getir, ortağımı bana Yesin doysun, kana kana Yırt onu kocacım kağıt gibi ama Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Benim kocam makas atar Kağıt gibi seni yırtar Yırtığın görmesin kardeşlarım Acil dikiş hemen atar Official Music Video: **Hikaye Kurgusu:** Bir çift, romantik bir ilişki içinde, birlikte yaşadıkları zorluklara ve dışarıdan gelen müdahalelere karşı direniyor. Bayan Romantik, kocasının desteğiyle, yaşadığı baskılara rağmen ayakta kalıyor ve kendi gücünü ortaya koyuyor. **Ana Tema:** Şarkının ana teması, bir ilişkideki dayanışma ve mücadele. İki partner, birlikte verdikleri destekle, dış etkenlerin baskısına karşı direniyorlar. **Hikaye Anlatımı:** Şarkı sözlerinde, çiftin yaşadığı zorluklar ve dışarıdan gelen müdahaleler anlatılıyor. Bayan

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası Ebu salih babası Fatımadır anası Muhammed tir atası Bülbüllerin

ABLAN TAŞ GİBİ ŞARKI SÖZLERİ - GİZO

  Gizo'dan yeni şarkı "Ablan Taş Gibi"! Kendine güven, güzellik ve yaşlanmaya karşı meydan okuma temalı bu şarkı, dinleyenleri motive edecek. Gizo - Ablan taş gibi Şarkı Sözleri Ablan 1 bin yaşına da gelse taş taş Çıtır gibiyim tap taze yaş yaş Çabala ama boş boş Pırlanta gibi parlıyorum loş loş Ablan 1 bin yaşına da gelse taş taş Çıtır gibiyim tap taze yaş yaş Çabala ama boş boş Pırlanta gibi parlıyorum loş loş Taş taş gibiyim de taş taş Çıtır gibiyim kaymak gibiyim Tüm ortaklarımın dilindeyim Ben her zaman yerimdeyim Asaletim fakir ruhunla kıyaslanamaz Seninle yan yana mı asla kapsayamaz Ki ben sizin gibi değilim çabulcu Hiç biriniz bu güzel fiziğimi yok sayamaz sizin o abartı makyajınız suratınızdan taşmış Beni görenler diyor abla harbiden taşmış Bütün ortaklarım taşmış sinirden öfkeden Beni yenemezsiniz taki ben ölmeden Söz beste kime ait: Şenol Evgi Aranje; Efekan Ünlü Mix mastering; Tarık Çetin Görüntü Yönetmeni- Tuncay Evgi Kurgu&Color- Moran Yapım- EVG M

Mabel Matiz - Düldül Şarkı Sözleri

  Mabel Matiz - Düldül Şarkı Sözleri (feat. Melike Şahin) yine sabahın körü  göremeden önü aldım düldülü de vurdum yollara dara düşmeden düze çıkmıyor mu gönül bardağım da doludur ama içiyor puşt ömür yandı cihan bak bestesi mahur da mecnunum sırra erdim o uğurda gel de gör beni canım aşk neyledi  taştım bendimden yar çare zuhurda eksildi kafamda tahta değil matah da yaşamak, gülüm! bi’ kurtulsa kuşum kafesten karılsa deste bi daha!  sen seçtin, yazıldı yazgın olur mu dizgin o ata? anam anlarsın balık da kızgın hâlik de üzgün, yok hata!  dalavereyi bi’ bırak canım  biraz umut al hadi ne dünüm ne bu günüm kolay iflahım yok hani sen koy bir plak yine bana güllümü getir zaten zor hayat canım hele yalınız beter Söz Müzik Kime Ait: Mabel Matiz Prodüktör: Adi Rotem Yapımcı: Ozan Korkmaz Elektrik Gitar, Synth, Bas, Beat Programlama: Adi Rotem Gitar solo (intro): Yiftach Shahaf Sampler: Roy Yarom Vokal Koçu: Nilüfer Çelik Vokal Kayıt Mühendisi: Ali Büyük Mixing: Sabi Saltiel Mastering: Aran La

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu

Emre Fel - Senden Güzeli mi Var Şarkı Sözleri

  Emre Fel - Senden Güzeli mi Var Şarkı Sözleri Yollarına gül dizeyim, ver elin', ner'de? Al canımı, yıllarına sereyim, gitme Benim gönlüm sendedir, yâr, sendeki bende Bir başkasına yaramaz bu can, üzülme Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var? Bu yol uzun, ben beklerim günahım neyse Sen canım' al, ben razıyım bir hazin söze Senin gönlün bendedir, yâr, bendeki sende Bir başkasına yaramaz bu can, üzülme Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var? Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var, be güzelim? Senden güzeli mi var? Hikaye Kurgusu Şarkı, bir a

Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözleri

Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözlerinin Analizi Bilmez misin sen Seni en çok ben Ben severim ben ben Ben severim ben ben Ben severim ben ben Tabiatın ortasında Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Ne güzelsin sen Tabiatın ortasında Ne güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Çağlayıp dur şu döşümde Bazan hayalin düşümde Şu munzurun dağlarında Mor sümbülsün sen Mor sümbülsün sen Bazan hayalin düşümde Çok güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Şu dersimin dağlarında Ne güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu Şarkı, bir gencin sevdiği kıza olan aşkını anlatıyor. Şarkı, gencin kıza olan aşkının ne kadar büyük olduğunu ifade eden bir soruyla başlıyor: "Bilmez misin sen / Seni en çok ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben." Şarkı, gencin kıza olan aşkının fiziksel güzelliğiyle ilgili olduğunu ifade eden bir dörtlükle devam ediyor: "Tabiatın ortası