Ana içeriğe atla

Hayki - B1R Şarkı Sözleri Analizi

 

Hayki - B1R Şarkı Sözleri Analizi

Hey

Beyaz bir altın pamuk Adana'm'dan hediye

Tüm dünya aşıktır bilirsin Van'daki kediye

Gökteki ay tıpkı bizim Kütahya'da porselen

Güneş doğarken İstanbul'dan bir başka yükselir

Artvin'de bal kadar tatlı, Afyon'da kaymak

Ne müthiş Antalya'da deniz keyfi, Uludağ'da kaymak

Ya da Erzurum'da Palandöken, Kilis'de yorgan diker halkım

Zonguldak'ta kömür yüz karartır

Pek sevilir bur'da Kastamonu kır pidesi

Veya bir simit kap, otur seyret Üsküdar'da kız kulesi

Mersin'de kız kalesi, Rize'den çaylar

Geçtiysem illa içmişimdir Susurluk'tan ayran

Ve bayrak dalgalanır, gülümser Çanakkale

Mardin'de taş evler, her derde devadır Pamukkale'm

Sivas'ta kangal korur köyü, Edirne'de pehlivan

Yolun düşerse bir gün tadıp Erzincan'dan peynir al

Denizli'den öten horoz sekiz ilden duyulur

Bu bizim soframız, buyurun hepimizi doyurur

Huyumuz suyumuz bir, kazılan kuyumuz girme

Kıbrıs da bizimle elbet Lefkoşa ve Girne

Hep aynı yerde düştük yere

Hep aynı yerde ezildik

Ne Azeri ne Türkmen ayrı

Ne Lazı ne Kürdü

Sen parçala ve kirlet, ülkem kültürlere birlik

Amaç hep bir ağızdan burası yurdum diyebilmek

Aşık Seyrani, Mimar Sinan, Erciyes, Kayseri

Gaziantep türküleri bahçalarda mor meni

Gel Paris'ten Şanlıurfa'm, topraktan evler

Ocakta mırra pişerken ozanlar mani söyler

Sırtımda Nemrut, bir kolum cendere, adım yaman

Kekik kokar Balıkesir, Iğdır'dan söker şafak

Akkuş, Aybastı, Çatalpınar, Fatsa, Ordu

Tüm sokaklarım tozlu, ben Diyarbakır'da doğdum

Eğer Karadeniz'den geçerseniz Trabzon'da durun

Dinle, İskoçya'nın gaydasını kıskandırır tulum

Konya'dan seslenir Mevlana Celaleddin Rumi

Bugün kimse yüz dönmüyor bize Nasreddin gibi

Elazığ'da gakkoşum, Aydın'da efe

Bende dokuz dağın gücü, mermi döğsümden teper

Bir tek Pir Sultan Abdal konuşturur bağlamayı

Bana bir Metris bir Malatya hatırlatır Ahmet Kaya'yı

Bayburt, Bolu, Ankara, Amasya ses ver

Samsun'da tütün sarıp Karaman'da koyun gütsem

Tekirdağ'da rakı içsem Gümüşhane'de kuşburnu

Hiç görmesem de Muş'u anlattılar hoş buldum

Ardahan, Hakkari, Siirt el kaldırın gardaş

En iyi dostum Hataylı, en kahraman Maraş

Ne için kavga, ne için savaş, bu senin yurdun

Sakarya, Osmaniye, Dersim ve Burdur

Tokat'ın boynuna gerdanlık Yeşilırmak

Hala Kars'ın bağrında doksan bin şehit

Cudi, Silopi, Şırnak, Serhat, Seyit

Tam 923 ilçe 81 şehir

İzmir'de iç, Kordon'da sız, ayrı keyif tabii yiğit

Ağrı'nın başında erir mi kar, sıkı giyin

Tam on yıl üstüme geldiler gıpta edip

Adım Kırklareli, hiç sıkmadım düşman eli

Bitlis'te beş minare, Kocaeli'm gönlüm gibi

Kimi bindallı giyer Niğde'de, yazma örer kimi

Kazma kürek toprak döver çiftçi, izler paraya boğulan, yo

Keşke şimdi görüp yazsa Karacaoğlan

Bu da azsa Muğla, Sinop, Yozgat, Uşak

Dur, silah yerine sanat

Saz ve sözle kuşan vur

Yeni nesil, yeni kuşak, yeni alet, yeni suça

Gel dedikçe geri koşar kul

Zoru başar tut, bütün bu güzellikler senin

Bir gün birlikteysek eğer o gün el üstünde eliz

Nevşehir'de bir arif tanıdım tek maaşı ilim

Edep, haya adı Hacı Bektaş-ı Veli

Düzce, Karabük, Bartın, Yalova, Batman

Öyle Isparta'nın gülündeki dikenler her ele batmaz

Yeşil ve mavi kucaklaşır Giresun'da tüm gün

Doğanın en masalsı yüzü Kapadokya, Ürgüp

Henüz askerdim bir sabah soludum Sipil'i

Tüfek çatıp süngü taktım yere koyarken canımı

Düşüp koşarken tanıdım seni, toprağında kanım

Sen ki ben giderken arkamdan bakıp ağlayan kadın

Bingöl ya da Çapakçur'da bir kahvede sabahçıyım

Aksaray Mamasun'da olta tutan balıkçı

Çorum'da dolmacıyım, Kırşehir'de bakırcı

Ne faşistim ne gerici, ne bölücü ne ayrımcı

Bilecik, Çankırı, Eskişehir, Kırıkkale

Koyun koyuna yattık hem de yetmiş milyon kere

Çözüm mü kin ve hır, bakın bizim bu kar ve kır

Yarınlar hür ve bir, darılma küsme gül sarıl

Gitme dur kal akmasın kan

Kalkmasın el ölmesin er

Anam görmesin dert, bırakma bölmesinler

Ben neysem öylesin sen çünkü

Bir yemin ve tövbemiz, her nerede olursan ol

Bir gönül ve gövdemiz



Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu nasıldır?

Şarkı, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinin güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini anlatan bir girişle başlar. Bu bölümde, Hayki, Türkiye'nin her yerinden farklı tatlar, renkler ve sesler olduğunu vurgular.

Şarkının gelişimi, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir arada yaşama mücadelesine odaklanır. Hayki, bu mücadelenin zorluklarına rağmen, Türkiye'nin bir bütün olarak ayakta kalabileceğini ve ilerleyebileceğini vurgular.

Şarkının sonucu, Türkiye'nin birlik ve beraberlik çağrısıdır. Hayki, tüm Türk halkını ayrımcılıktan ve şiddetten uzak, sevgi ve hoşgörü içinde yaşamaya çağırır.

Şarkının Yapı analizi nedir?

Şarkı, akrostik bir yapıya sahiptir. Şarkının ilk dört harfi, Türkiye'nin 81 ilinin baş harflerini oluşturur. Bu yapı, şarkının Türkiye'nin bütününe hitap ettiğini vurgular.

Şarkı, 14 bölümden oluşur. Bölümler, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinin güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini anlatan dörtlüklerden oluşur. Her dörtlükte, bir şehir veya bölgenin adı ve o şehrin veya bölgenin bir özelliği yer alır.

Şarkının son bölümü, Türkiye'nin birlik ve beraberlik çağrısını içeren bir nakarattır.

Şarkının Zamansal evrim analizi nedir?

Şarkı, Türkiye'nin farklı dönemlerindeki tarihi olaylara da göndermeler yapar. Örneğin, şarkıda, Çanakkale Savaşı, Kurtuluş Savaşı ve 1980 askeri darbesi gibi olaylara atıfta bulunulur.

Bu göndermeler, şarkının Türkiye'nin geçmişten günümüze kadar uzanan bir hikayeyi anlattığını gösterir.

Şarkının Kültürel bağlam analizi nedir?

Şarkı, Türkiye'nin zengin kültürel mirasını yansıtır. Şarkıda, Türkiye'nin farklı kültürlerinden gelen gelenekler, inançlar ve sanat eserleri anlatılır.

Bu anlatılar, şarkının Türkiye'nin kültürel çeşitliliğini ve zenginliğini vurguladığını gösterir.

Şarkının Stilistik analizi nedir?

Şarkı, güçlü bir anlatım ve etkileyici bir üslup kullanır. Şarkıda, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinin güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini anlatan canlı ve renkli bir dil kullanılır.

Bu dil, şarkının dinleyicileri Türkiye'yi daha iyi tanımaya ve sevmeye teşvik eder.

Şarkının Narratif analizi nedir?

Şarkı, bir anlatıya dayanmaz. Ancak, şarkının farklı bölümleri, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinin güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini anlatan bir hikaye oluşturur.

Bu hikaye, Türkiye'nin bir bütün olarak zengin ve çeşitli bir ülke olduğunu gösterir.

Şarkının Grafik analiz nedir?

Şarkının sözleri, Türkiye'nin bir haritası şeklinde düzenlenmiştir. Bu düzenleme, şarkının Türkiye'nin bütününe hitap ettiğini ve Türkiye'nin bir bütün olarak ele alınması gerektiğini vurgular.

Şarkının Kelime ve kelime öbeği analizi nedir?

Şarkı, Türkiye'nin farklı bölgelerinden gelen kelime ve kelime öbekleri kullanır. Bu kelime ve kelime öbekleri, şarkının Türkiye'nin kültürel çeşitliliğini yansıttığını gösterir.

Örneğin, şarkıda, "pamuk", "keçi", "hacı", "lokma" gibi kelimeler kullanılır. Bu kelimeler, Türkiye'nin farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük yaşamını yansıtır.

Konu analizi

Şarkının konusu, Türkiye'nin zengin kültürel mirası ve bu mirasın önemidir. Şarkı, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinden gelen gelenekler, inançlar ve sanat eserlerini anlatır.

Tema analizi

Şarkının ana teması, birlik ve beraberliktir. Şarkı, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir arada yaşama mücadelesine odaklanır. Hayki, bu mücadelenin zorluklarına rağmen, Türkiye'nin bir bütün olarak ayakta kalabileceğini ve ilerleyebileceğini vurgular.

Duygu analizi

Şarkı, hem gurur hem de üzüntü duygularını uyandırır. Gurur, Türkiye'nin zengin kültürel mirasının ve bu mirasın öneminin vurgulanması nedeniyle uyanır. Üzüntü, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir arada yaşama mücadelesinin zorluklarına vurgulanması nedeniyle uyanır.

Metin analizi

Şarkı, akrostik bir yapıya sahiptir. Şarkının ilk dört harfi, Türkiye'nin 81 ilinin baş harflerini oluşturur. Bu yapı, şarkının Türkiye'nin bütününe hitap ettiğini vurgular.

Şarkı, 14 bölümden oluşur. Bölümler, Türkiye'nin farklı şehir ve bölgelerinin güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini anlatan dörtlüklerden oluşur. Her dörtlükte, bir şehir veya bölgenin adı ve o şehrin veya bölgenin bir özelliği yer alır.

Şarkının son bölümü, Türkiye'nin birlik ve beraberlik çağrısını içeren bir nakarattır.

Ana tema

Şarkının ana teması, birlik ve beraberliktir. Şarkı, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir arada yaşama mücadelesine odaklanır. Hayki, bu mücadelenin zorluklarına rağmen, Türkiye'nin bir bütün olarak ayakta kalabileceğini ve ilerleyebileceğini vurgular.

Görsel imgeler

Şarkıda geçen görsel imgeler, Türkiye'nin zengin kültürel mirasını ve bu mirasın önemini vurgular. Örneğin, şarkıda, "pamuk", "keçi", "hacı", "lokma" gibi kelimeler kullanılır. Bu kelimeler, Türkiye'nin farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük yaşamını yansıtır.

Metaforlar

Şarkıda geçen metaforlar, Türkiye'nin birlik ve beraberlik çağrısını güçlendirir. Örneğin, şarkıda, "bu soframız" ve "bir gönül ve gövdemiz" gibi metaforlar kullanılır. Bu metaforlar, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir bütün olarak görüldüğünü vurgular.

Anlatı teknikleri

Şarkıda kullanılan anlatı teknikleri, Türkiye'nin zengin kültürel mirasını ve bu mirasın önemini vurgular. Örneğin, şarkıda, akrostik bir yapı ve Türkiye'nin bir haritası şeklinde düzenlenmiş sözler kullanılır. Bu teknikler, şarkının Türkiye'nin bütününe hitap ettiğini ve Türkiye'nin bir bütün olarak ele alınması gerektiğini vurgular.

Seslendirme ve aranjman

Şarkının seslendirmesi ve aranjmanı, şarkının mesajını güçlendirir. Hayki'nin güçlü sesi, şarkının birlik ve beraberlik çağrısına güç katıyor. Aranjmandaki geleneksel müzik unsurları, şarkının Türkiye'nin kültürel mirasını yansıtmasını sağlıyor.

Evrensel temalar

Şarkıda işlenen evrensel temalar, birlik ve beraberlik, farklılıklara saygı ve hoşgörüdür. Bu temalar, tüm insanlığın ortak değerlerini yansıtır.

Genel mesaj

Şarkının genel mesajı, Türkiye'nin farklı kültürleri ve halklarının bir arada yaşama mücadelesine destektir. Şarkı, tüm Türk halkını sevgi ve hoşgörü içinde yaşamaya çağırır.

Yorumlar

TÜM ZAMANLARIN POPÜLER ANALİZLERİ

Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi

  Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi Deli deli oldum Dağa taşa sordum Yar oturmuş Divanda Yana yana durdum Seni bana buldum Vermem artık Dünyada Bile bile kandım Aşkina daldım Âlem başka Sen başka Pare pare yandım Kalbime aldım Ondan geldim Ben aska Yallah maziye yallah Yola çıktık bismillah Gayesi Allah olan Yolda kalmaz iznillah Oy maşallah maşallah Yarenlere maşallah Aşk ehli ile hasbihal Nasip olur inşallah Ölüm den ne korkarsın Korkma ebedi varsın Öyle bir atesle yan Âlem bu deli sansin Aşkın deryası hoş tur Kostur ey gönül koştur Sakın aldanma ey can Haktan gayrısı bostur Saçlara hazan düştü Canlara bitap düştü Nerdesin ey sevgili Gönlüme ateş düştü Allah'm bu vuslatı Ne olur hicran etme Aşkın sarhoşlarını Ne olur nalan etme Kelime ve kelime öbeği analizi İlahide toplam 183 kelime ve 103 kelime öbeği bulunmaktadır. En çok kullanılan kelimeler "deli" (8), "sevda" (6), "yar" (5), "aşk" (5), "allah" (4), "du

Dilan Polat - Enercii Şarkı Sözleri

Dilan Polat - Enercii Şarkı Sözleri Eğlendiriyor beni dedikodularınız Yüzüme gülüp ardımdan konuşmalarınız Ne gözünüz tutar ne de beddualarınız Çekemeyenler parti kursa kazanırsınız Görüyorum her köşe başında taklitimi Utanmadan bir de soruyor benziyoruz di mi Hadi canım hadi öteye hadi bas geri Takdir etmek isterdim bu vizyonsuz azmini Yüzde yüz enerci Bu nasıl bir sinerji Tek tek ediyorum hater’larımı alerji Umurumda mı? değil hiç  Hanginiz ikinci Allah’ın lütfu bana bitmeyen bu enerci Yok bende olan yok sende Kalite gör sayemde Okunmaz esamen de Adımın geçtiği hiçbir yerde Ağzınla kuş tutsan İstiareye yatsan Cürmün kadar yer yakarsın canım,ateş olsan İkinci bir şansın Belki de olurdu Milyarda bir olsa da Hindistan’da doğsan Yüzde yüz enerci Bu nasıl bir sinerji Tek tek ediyorum hater’larımı alerji Umurumda mı? değil hiç Hanginiz ikinci Allah’ın lütfu bana bu bir enerci "Enercii" şarkısının başlangıcı, enerjisi ve hızlı ritmiyle dikkat çeken bir girişe sahiptir. Şarkı, ene

Ceylani Karaduman - Nazar Oldu Şarkı Sözleri Analizi

  Ceylani Karaduman - Nazar Oldu Şarkı Sözleri Analizi Bir garip aşık vardı Bir düğün günü vardı Gayri mahşere kaldı o sevda Dağlara yazdık ne fayda Yollara yazdık ne fayda Kaldı betonlar altında o sevda Bizim aşkımız nazar oldu Büyülere bastık mezar oldu Anlatmayayım ağlarsın Duyanın gönlüne dert kaldı. Ne can kaldı ne canan Sanki olduk bir ziyan Bu şarkıymış bana kalan hatıra Dağlara yazdık ne fayda Yollara yazdık ne fayda Kaldı betonlar altında o sevda Bizim aşkımız nazar oldu Büyülere bastık mezar oldu Anlatmayayım ağlarsın Duyanın gönlüne dert kaldı. YENİ ŞARKI >>> DOST ARARIM  << TIKLA Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu Şarkının başlangıcı, bir garip aşıkın ve bir düğün gününün anlatılmasıyla gerçekleşir. Bu, aşkın ve mutluluğun başlangıcını simgeler. Gelişme bölümünde, aşkın nazar değmesi ve büyülere maruz kalmasıyla birlikte yıkımı anlatılır. Bu, depremin yıkıcı etkisini simgeler. Sonuç bölümünde ise aşıkların birbirlerini kaybettikleri ve sadece şarkının ha

ROMANTİK ERHAN - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ

 ROMANTİK ERHAN Ft BAYAN ROMANTİK - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ Besndayi, muşambayi yirttilar Limon gibi kızım seni sıktılar Portakal gibi soydular Kağıt gibi yirtilar Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Darilmam kocacım inan ki sana Kuma getir, ortağımı bana Yesin doysun, kana kana Yırt onu kocacım kağıt gibi ama Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Benim kocam makas atar Kağıt gibi seni yırtar Yırtığın görmesin kardeşlarım Acil dikiş hemen atar Official Music Video: **Hikaye Kurgusu:** Bir çift, romantik bir ilişki içinde, birlikte yaşadıkları zorluklara ve dışarıdan gelen müdahalelere karşı direniyor. Bayan Romantik, kocasının desteğiyle, yaşadığı baskılara rağmen ayakta kalıyor ve kendi gücünü ortaya koyuyor. **Ana Tema:** Şarkının ana teması, bir ilişkideki dayanışma ve mücadele. İki partner, birlikte verdikleri destekle, dış etkenlerin baskısına karşı direniyorlar. **Hikaye Anlatımı:** Şarkı sözlerinde, çiftin yaşadığı zorluklar ve dışarıdan gelen müdahaleler anlatılıyor. Bayan

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası Ebu salih babası Fatımadır anası Muhammed tir atası Bülbüllerin

ABLAN TAŞ GİBİ ŞARKI SÖZLERİ - GİZO

  Gizo'dan yeni şarkı "Ablan Taş Gibi"! Kendine güven, güzellik ve yaşlanmaya karşı meydan okuma temalı bu şarkı, dinleyenleri motive edecek. Gizo - Ablan taş gibi Şarkı Sözleri Ablan 1 bin yaşına da gelse taş taş Çıtır gibiyim tap taze yaş yaş Çabala ama boş boş Pırlanta gibi parlıyorum loş loş Ablan 1 bin yaşına da gelse taş taş Çıtır gibiyim tap taze yaş yaş Çabala ama boş boş Pırlanta gibi parlıyorum loş loş Taş taş gibiyim de taş taş Çıtır gibiyim kaymak gibiyim Tüm ortaklarımın dilindeyim Ben her zaman yerimdeyim Asaletim fakir ruhunla kıyaslanamaz Seninle yan yana mı asla kapsayamaz Ki ben sizin gibi değilim çabulcu Hiç biriniz bu güzel fiziğimi yok sayamaz sizin o abartı makyajınız suratınızdan taşmış Beni görenler diyor abla harbiden taşmış Bütün ortaklarım taşmış sinirden öfkeden Beni yenemezsiniz taki ben ölmeden Söz beste kime ait: Şenol Evgi Aranje; Efekan Ünlü Mix mastering; Tarık Çetin Görüntü Yönetmeni- Tuncay Evgi Kurgu&Color- Moran Yapım- EVG M

Mabel Matiz - Düldül Şarkı Sözleri

  Mabel Matiz - Düldül Şarkı Sözleri (feat. Melike Şahin) yine sabahın körü  göremeden önü aldım düldülü de vurdum yollara dara düşmeden düze çıkmıyor mu gönül bardağım da doludur ama içiyor puşt ömür yandı cihan bak bestesi mahur da mecnunum sırra erdim o uğurda gel de gör beni canım aşk neyledi  taştım bendimden yar çare zuhurda eksildi kafamda tahta değil matah da yaşamak, gülüm! bi’ kurtulsa kuşum kafesten karılsa deste bi daha!  sen seçtin, yazıldı yazgın olur mu dizgin o ata? anam anlarsın balık da kızgın hâlik de üzgün, yok hata!  dalavereyi bi’ bırak canım  biraz umut al hadi ne dünüm ne bu günüm kolay iflahım yok hani sen koy bir plak yine bana güllümü getir zaten zor hayat canım hele yalınız beter Söz Müzik Kime Ait: Mabel Matiz Prodüktör: Adi Rotem Yapımcı: Ozan Korkmaz Elektrik Gitar, Synth, Bas, Beat Programlama: Adi Rotem Gitar solo (intro): Yiftach Shahaf Sampler: Roy Yarom Vokal Koçu: Nilüfer Çelik Vokal Kayıt Mühendisi: Ali Büyük Mixing: Sabi Saltiel Mastering: Aran La

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu

Emre Fel - Senden Güzeli mi Var Şarkı Sözleri

  Emre Fel - Senden Güzeli mi Var Şarkı Sözleri Yollarına gül dizeyim, ver elin', ner'de? Al canımı, yıllarına sereyim, gitme Benim gönlüm sendedir, yâr, sendeki bende Bir başkasına yaramaz bu can, üzülme Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var? Bu yol uzun, ben beklerim günahım neyse Sen canım' al, ben razıyım bir hazin söze Senin gönlün bendedir, yâr, bendeki sende Bir başkasına yaramaz bu can, üzülme Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var? Hayran oldun, gülüm Bu dünya aşka büründü Başka başka diyarda bi' benden güzeli mi var? Ömrüm bir idi, bin oldu Sevdam coştu, kudurdu Aşka karşı diyarda bi' senden güzeli mi var, be güzelim? Senden güzeli mi var? Hikaye Kurgusu Şarkı, bir a

Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözleri

Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözlerinin Analizi Bilmez misin sen Seni en çok ben Ben severim ben ben Ben severim ben ben Ben severim ben ben Tabiatın ortasında Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Ne güzelsin sen Tabiatın ortasında Ne güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Çağlayıp dur şu döşümde Bazan hayalin düşümde Şu munzurun dağlarında Mor sümbülsün sen Mor sümbülsün sen Bazan hayalin düşümde Çok güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Şu dersimin dağlarında Ne güzelsin sen Ne güzelsin sen Çok güzelsin sen Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu Şarkı, bir gencin sevdiği kıza olan aşkını anlatıyor. Şarkı, gencin kıza olan aşkının ne kadar büyük olduğunu ifade eden bir soruyla başlıyor: "Bilmez misin sen / Seni en çok ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben." Şarkı, gencin kıza olan aşkının fiziksel güzelliğiyle ilgili olduğunu ifade eden bir dörtlükle devam ediyor: "Tabiatın ortası