2025 ŞARKILARI

EN SEVİLEN ŞİİRLER

Hasan Bayar - KİME NE Sözleri Analizi

 

Hasan Bayar - KİME NE Sözleri Analizi #HasanBayar


Yürek benim sevda benim

Divaneysem kime ne

Akıl benim fikir benim

Deli olsam kime ne


Gönül coşar aşka koşar

Yorulursa kime ne

Yollar benim ayak benim

Han da benim kime ne 


Helalinde hesap var

Haramında azap var

Dünya da oyalanma

Haktan gayrı ölüm var 


Hakkın kelamı nurdur

Okumak bir onurdur

Sâde okumak yetmez

Yaşayan iyi kuldur


Herkesi memnun etmek

Münafık Alâmeti

Herkesle kavga etmek

Şikaklık alâmeti


En zor ibadetlerden

Bir kalbi kazanmaktır

En büyük günahlardan

Bilki gönül kırmaktır 


Dürüstlük pahalıdır

Ucuz insanda olmaz

Allah a boyun eyen 

Başka kimseden korkmaz 


Korku Allah tan korkusu

Olmayan lar içindir

Delillerle hemhal olmak

Cesurların işidir



Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu

Şarkı, "Yürek benim sevda benim / Divaneysem kime ne" dizeleri ile başlar. Bu dizeler, şarkının temasını ve ana fikrini ortaya koyar. Şarkıcı, burada kendi duygu ve düşüncelerini dışa vurmakta, başkalarının ne düşündüğünü umursamadığını belirtmektedir.

Şarkı, şarkıcının kendi iç dünyasını keşfetmesi ve bu dünyadan aldığı ilham ile devam eder. Şarkıcı, aşk, sevgi, inanç ve yaşam gibi evrensel temalar hakkında düşüncelerini paylaşır.

Şarkı, "Dünya da oyalanma / Haktan gayrı ölüm var" dizeleri ile sona erer. Bu dizeler, şarkının ana fikrini özetler. Şarkıcı, burada dünyaya ait geçici şeylere takılmanın anlamsız olduğunu, asıl önemli olanın Allah'a kul olmak olduğunu vurgulamaktadır.

Şarkının Yapı analizi

Şarkı, iki ana bölümden oluşur. İlk bölüm, şarkıcının kendi iç dünyasını keşfetmesine odaklanmaktadır. Bu bölümde, şarkıcı kendi duygu ve düşüncelerini dışa vurmakta, başkalarının ne düşündüğünü umursamadığını belirtmektedir. İkinci bölüm ise, şarkıcının inanç ve yaşam üzerine düşüncelerine odaklanmaktadır. Bu bölümde, şarkıcı aşk, sevgi, inanç ve yaşam gibi evrensel temalar hakkında düşüncelerini paylaşmaktadır.

Şarkı, dörtlüklerden oluşmaktadır. Her dörtlükte, şarkıcı farklı bir duygu veya düşünceyi ifade etmektedir. Şarkı, ABAB şeklinde bir kafiye düzenine sahiptir.

Şarkının Zamansal evrim analizi

Şarkı, geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek zaman olmak üzere üç zaman diliminde geçmektedir. İlk bölümde, şarkıcı geçmişte yaşadığı duygu ve düşünceleri anlatmaktadır. İkinci bölümde, şarkıcı şimdiki zamandaki duygu ve düşüncelerini anlatmaktadır. Üçüncü bölümde ise, şarkıcı gelecekte olmasını istediği şeyleri anlatmaktadır.

Şarkının Kültürel bağlam analizi

Şarkı, Türk kültürünün önemli değerlerini yansıtmaktadır. Şarkıda, aşk, sevgi, inanç ve yaşam gibi evrensel temalar işlenmektedir. Bu temalar, Türk kültüründe de önemli bir yere sahiptir.

Şarkının Stilistik analizi

Şarkı, sade ve anlaşılır bir dil kullanılarak yazılmıştır. Şarkıda, metafor, mecaz ve teşbih gibi sanatsal unsurlardan yararlanılmıştır.

Şarkının Narratif analizi

Şarkı, bir anlatım içermez. Şarkıcı, kendi duygu ve düşüncelerini doğrudan ifade etmektedir.

Şarkının Grafik analiz

Şarkı, duygusal bir yolculuğa eşlik eden bir yapıya sahiptir. Şarkı, ilk başta coşkulu bir başlangıç yapar. Daha sonra, şarkıcı kendi iç dünyasını keşfederken, şarkının tonu daha sakin ve düşündürücü bir hale gelir. Şarkı, son olarak şarkıcının inanç ve yaşam üzerine düşünceleri ile sona erer.

Şarkının Kelime ve kelime öbeği analizi

Şarkıda, anlamlı ve etkili kelimeler ve kelime öbekleri kullanılmıştır. Örneğin, "yürek", "sevda", "deli", "aklım", "fikrim", "gönül", "aşk", "yol", "han", "helali", "harami", "azap", "dünya", "hak", "kelamı", "nur", "okumak", "onaylamak", "münafık", "şikaklık", "ibadet", "kazanmak", "gönül", "kırımak", "dürüstlük", "pahali", "ucuz", "Allah", "boyun eğmek", "korku", "Allah'tan korkusu", "deliller", "hemhal olmak", "cesur" gibi kelimeler ve kelime öbekleri, şarkının temasını ve ana fikrini etkili bir şekilde vurgulamaktadır.

Konu analizi

Şarkının konusu, şarkıcının kendi duygu ve düşüncelerini dışa vurması ve başkalarının ne düşündüğünü umursamadığını belirtmesidir.

Tema analizi

Şarkının teması, bireysellik, özgünlük ve inançtır. Şarkıcı, kendi duygu ve düşüncelerini özgürce ifade etmekte, başkalarının ne düşündüğünü umursamadığını belirtmektedir. Şarkıda ayrıca, inanç ve yaşam üzerine de düşünceler paylaşılmaktadır.

Duygu analizi

Şarkı, ilk başta coşkulu bir başlangıç yapar. Şarkıcı, kendi duygu ve düşüncelerini ifade ederken coşkulu ve heyecanlı bir tavır sergilemektedir. Daha sonra, şarkıcı kendi iç dünyasını keşfederken, şarkının tonu daha sakin ve düşündürücü bir hale gelir. Şarkı, son olarak şarkıcının inanç ve yaşam üzerine düşünceleri ile sona erer.

Metin analizi

Şarkı, dörtlüklerden oluşmaktadır. Her dörtlükte, şarkıcı farklı bir duygu veya düşünceyi ifade etmektedir. Şarkı, ABAB şeklinde bir kafiye düzenine sahiptir.

Ana tema

Şarkının ana teması, bireysellik ve özgünlüktür. Şarkıcı, kendi duygu ve düşüncelerini özgürce ifade etmekte, başkalarının ne düşündüğünü umursamadığını belirtmektedir.

İmgeler, metaforlar ve anlatı teknikleri

Şarkıda, "yürek", "sevda", "deli", "aklım", "fikrim", "gönül", "aşk", "yol", "han", "helali", "harami", "azap", "dünya", "hak", "kelamı", "nur", "okumak", "onaylamak", "münafık", "şikaklık", "ibadet", "kazanmak", "gönül", "kırımak", "dürüstlük", "pahali", "ucuz", "Allah", "boyun eğmek", "korku", "Allah'tan korkusu", "deliller", "hemhal olmak", "cesur" gibi kelime ve kelime öbekleri, şarkının temasını ve ana fikrini etkili bir şekilde vurgulamaktadır.

Seslendirme ve aranjman

Şarkının seslendirmesi ve aranjmanı, şarkının duygusunu ve temasını etkili bir şekilde yansıtmaktadır. Şarkıcının güçlü sesi, şarkının coşkulu ve heyecanlı bölümlerini vurgulamaktadır. Aranjman ise, şarkının sakin ve düşündürücü bölümlerine eşlik etmektedir.

Evrensel temalar

Şarkıda, aşk, sevgi, inanç ve yaşam gibi evrensel temalar işleniyor. Bu temalar, tüm kültürlerde ve toplumlarda ortak olarak karşımıza çıkan temalardır.

Genel mesaj

Şarkının genel mesajı, bireyselliğin ve özgünlüğünün önemidir. Şarkıcı, başkalarının ne düşündüğünü umursamadan, kendi duygu ve düşüncelerini özgürce ifade etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.