Ana içeriğe atla

Ezhel – Margiela Şarkı Sözleri Analizi

 

Ezhel - Margiela Şarkı Sözleri


Havada bi’ bulut puromun dumanı
Duramam yerimde sadece yukarı
Uçarım firari zulamı bulalı
Kaçalım gel kız gezdireyim Ku’damm’ı
Mapushanede bağcıksız Margiela
Manitam bi’ felaket başa bela
Göt cepte dimebag cigaram pantera
Dinero’larımla dolu bu tarjeta
Rakımın yanında tzatziki feta
Yavrum o ne la dudakların lecker
Son vuslattan beri ne ses ne seda
Edin Vio’ya selam rest in peace Beta
Rest in peace Maestro yaktım bi’ çerağ
Beat’in üstünde Ez Porsche Carrera
Sabaha Atina’dayım kalimera

Ti kanis file mou

Şipşak foto yeni manken
Korona’dan önce düştü masken
Şarap gibi rapim, Koal mahzen
Dönüyo’lar hepsi semazen
Dedim Efe’ye dedi “La zaten”
Hele ki yanımda Bugy varken
Olur birden bütün dünya mahallem

Demir parmaklıklardan bi’ pencere
Mapushanede bağcıksız Margiela
Biz bugünlere gelmedik acele
Yanımda bebeler her gün macera
Eskiden yoktu evimde malzeme
Şimdi sofrada havyar ve parmesan
Boş yapma lan demedik mi kaç kere
Hater’lar sinirden olur kan revan

Yine yaptık la we did it again
Sade doğrular dökülür dilimizden
Ne zaman dalga geçerse biri bizlen
Alır üçün birini bi’ Bugy bi’ ben bi’ Efe
Hafife alma kinimi sen
Düttürü dünyada içim gider
Santorini’ye gel yavrum bikiniylen
Yapalım senle iki kişilik bi’ tren
Drip’imizden bütün tribiniz
Koca bi’ tribünüz geçeriz içinizden
Bu bizim işimiz gerçeği yaşarız
Sahteler kendince film izler
Piçlerin farkı yok frizbiden
Elbet geri dönerler birden bir gün birden
Brickwall‘da cripwalk bu
Tiktok’ta sik sok bi’ video değil
Git topla primini sen

44 yeni Köln mahalle
Konser deli dolu sahne
Kıskan dedikodu bahane
İnsan biraz edep erkan bilir
Ol hamuruna merdane
Yesin seni Sercane
Bullshit ve tabii party

Demir parmaklıklardan bi’ pencere
Mapushanede bağcıksız Margiela
Biz bugünlere gelmedik acele
Yanımda bebeler her gün macera
Eskiden yoktu evimde malzeme
Şimdi sofrada havyar ve parmesan
Boş yapma lan demedik mi kaç kere
Hater’lar sinirden olur kan revan


Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu nasıldır?

Şarkı, Ezhel'in bir hapishane penceresinden dışarı bakmasıyla başlar. Bu, şarkının temel temasını, yani Ezhel'in geçmişinden kurtulma ve yeni bir hayata başlama arzusunu yansıtır. Şarkı ilerledikçe, Ezhel'in hayatındaki olumlu değişiklikler anlatılır. O artık başarılı bir rapçidir ve etrafında sevgi dolu insanlar vardır. Şarkı, Ezhel'in artık geçmişiyle barıştığını ve geleceğe umutla baktığını gösteren bir sonuçla sona erer.

Şarkının Yapı analizi nedir?

Şarkı, A-B-C-A şeklinde bir yapıya sahiptir. A bölümü, Ezhel'in hapishanedeki durumunu anlatır. B bölümü, Ezhel'in yeni hayatındaki başarılarını anlatır. C bölümü, Ezhel'in geçmişiyle yüzleşmesini ve geleceğe umutla bakmasını anlatır.

Şarkının Zamansal evrim analizi nedir?

Şarkı, Ezhel'in geçmişinden günümüze kadar olan yolculuğunu anlatır. A bölümü, Ezhel'in geçmişte yaşadığı zorluklara odaklanır. B bölümü, Ezhel'in günümüzdeki başarılarını anlatır. C bölümü, Ezhel'in geleceğe dair umutlarını anlatır.

Şarkının Kültürel bağlam analizi nedir?

Şarkı, Türkiye'deki hip hop kültürünü yansıtır. Ezhel, şarkısında rap müziğin kendisi için bir kurtuluş yolu olduğunu anlatır. Ayrıca, şarkıda Türkiye'deki sosyal ve ekonomik sorunlara da göndermeler yapılır.

Şarkının Stilistik analizi nedir?

Şarkı, Ezhel'in kendine özgü tarzını yansıtır. Ezhel, şarkısında Türkçe ve İngilizceyi birlikte kullanır. Ayrıca, şarkıda rap müziğin geleneksel unsurlarının yanı sıra, elektronik müzikten de yararlanılır.

Şarkının Müzik analizi nedir?

Şarkının müziği, hızlı tempolu ve enerjiktir. Şarkıda elektronik müziğin yanı sıra, geleneksel Türk müziğinden de unsurlar bulunur.

Şarkının Dizi analizi nedir?

Şarkı, bir dizi gibi bölümlere ayrılmıştır. Her bölüm, Ezhel'in hayatındaki bir dönemi anlatır.

Şarkının Narratif analizi nedir?

Şarkı, Ezhel'in bir anlatıcısı tarafından anlatılır. Anlatıcı, Ezhel'in geçmişini, bugününü ve geleceğini anlatır.

Şarkının Grafik analiz nedir?

Şarkının sözleri, bir grafikte takip edildiğinde, bir yukarı doğru ivme gösterir. Bu, Ezhel'in hayatındaki olumlu değişikliklerin bir yansımasıdır.

Şarkının Kelime ve kelime öbeği analizi nedir?

Şarkıda, Ezhel'in kendine özgü kelimeleri ve kelime öbekleri kullanılır. Örneğin, "Mapushanede bağcıksız Margiela" ifadesi, Ezhel'in geçmişte yaşadığı zorluklara ve günümüzdeki başarılarına bir göndermedir.

Konu Analizi

Şarkı, Ezhel'in geçmişinden bugüne uzanan bir yolculuğu anlatıyor. Şarkıcı, geçmişte yaşadığı zorluklardan bahsediyor ve bugünlere nasıl geldiğini anlatıyor. Şarkı, Ezhel'in başarısını, başarısızlığını ve hayata karşı tutumunu yansıtıyor.

Tema Analizi

Şarkının ana teması, başarı ve mücadeledir. Şarkıcı, geçmişte yaşadığı zorluklara rağmen bugünlere nasıl geldiğini anlatıyor. Bu, başarının bir mücadelenin sonucunda geldiğini gösteren bir temadır.

Duygu Analizi

Şarkı, hem olumlu hem de olumsuz duygular içeriyor. Şarkıcı, geçmişteki zorluklarından bahsederken öfke ve hüzün gibi olumsuz duyguları ifade ediyor. Ancak, bugünlere nasıl geldiğini anlatırken mutluluk ve gurur gibi olumlu duyguları da ifade ediyor.

Metin Analizi

Şarkı, zengin bir imge ve metafor içeriyor. Şarkıcı, geçmişini anlatırken "demir parmaklıklardan bir pencere", "mapushanede bağcıksız Margiela" gibi imgeler kullanıyor. Bu imgeler, şarkıcının geçmişte yaşadığı zorlukların ve yoksunluğun bir göstergesidir.

Şarkı, anlatı teknikleri açısından da çeşitlilik gösteriyor. Şarkıcı, geçmişini anlatırken birinci tekil şahıs anlatım tekniğini kullanıyor. Ancak, şarkının bazı yerlerinde üçüncü tekil şahıs anlatım tekniğini de kullanıyor.

Ana Tema

Şarkının ana teması, başarı ve mücadeledir. Şarkıcı, geçmişte yaşadığı zorluklara rağmen bugünlere nasıl geldiğini anlatıyor. Bu, başarının bir mücadelenin sonucunda geldiğini gösteren bir temadır.

İmgeler, Metaforlar ve Anlatı Teknikleri

Şarkıda geçen imgeler, metaforlar ve anlatı teknikleri şunlardır:

  • İmgeler:
    • "Havada bi' bulut puromun dumanı"
    • "Demir parmaklıklardan bir pencere"
    • "Mapushanede bağcıksız Margiela"
    • "Rakımın yanında tzatziki feta"
    • "Yavrum o ne la dudakların lecker"
    • "Beat'in üstünde Ez Porsche Carrera"
    • "Şipşak foto yeni manken"
    • "Şarap gibi rapim, Koal mahzen"
    • "Dönüyo'lar hepsi semazen"
  • Metaforlar:
    • "Mapushanede bağcıksız Margiela": Şarkıcının geçmişteki yoksunluğunun bir göstergesi
    • "Rakımın yanında tzatziki feta": Şarkıcının bugün sahip olduğu zenginliğin bir göstergesi
    • "Beat'in üstünde Ez Porsche Carrera": Şarkıcının başarısını temsil eden bir metafor
    • "Şipşak foto yeni manken": Şarkıcının şöhretini temsil eden bir metafor
    • "Şarap gibi rapim, Koal mahzen": Şarkıcının müziğinin kalitesini temsil eden bir metafor
  • Anlatı teknikleri:
    • Birinci tekil şahıs anlatım tekniği: Şarkıcının kendi ağzından geçmişini anlatması
    • Üçüncü tekil şahıs anlatım tekniği: Şarkıcının kendi ağzından geçmişini anlatması

Seslendirme ve Aranjman

Şarkının seslendirmesi ve aranjmanı, şarkının enerjisini ve heyecanını yansıtıyor. Ezhel'in güçlü ve enerjik sesi, şarkıya dinamik bir hava katıyor. Aranjman ise şarkının ritmik ve hareketli yapısına uygun olarak hazırlanmış.

Genel Mesaj

Şarkının genel mesajı, başarının bir mücadelenin sonucunda geldiğidir. Şarkıcı, geçmişte yaşadığı zorluklara rağmen bugünlere nasıl geldiğini anlatıyor. Bu, başarının kolay elde edilmediği ve bunun için çaba sarf edilmesi gerektiğini gösteren bir mesajdır.

Ek Analizler

Şarkı, Ezhel'in geçmişinden bugüne uzanan bir yolculuğu anlattığı için, şarkının bir otobiyografik niteliği de vardır. Şarkıcı, kendi hayatından kesitler anlatarak dinleyicilerine bir mesaj veriyor.

Şarkı, aynı zamanda, Ezhel'in müzikal tarzını da yansıtıyor. Şarkı, rap, trap ve elektronik müzik türlerini bir araya getirerek, Ezhel'in kendine özgü tarzını ortaya koyuyor.


Margiela Nedir?

Margiela, 1988 yılında Belçikalı tasarımcı Martin Margiela ve Jenny Meirens tarafından kurulan ve merkezi Paris'te bulunan bir Fransız lüks moda evidir. Margiela, post-modern ve anti-moda tasarımları ile tanınmaktadır.

Margiela'nın tasarımları, genellikle basit ve işlevseldir. Tasarımcı, genellikle günlük hayatta bulunan malzemeleri ve nesneleri yeniden yorumlamaktadır. Örneğin, Margiela'nın 1989 yılındaki "Defile No: 10"unda, modeller beyaz önlükler giymiş ve başlarında beyaz kapaklar takmıştı. Bu tasarımlar, Margiela'nın moda endüstrisine karşı eleştirel yaklaşımını yansıtmaktadır.

Margiela, moda endüstrisinde birçok yeniliğe öncülük etmiştir. Örneğin, Margiela, defilelerinde modellerinin isimlerini ve kimliklerini gizli tutarak, moda endüstrisinin "yüz" odaklı yaklaşımına meydan okumuştur. Ayrıca, Margiela, moda tasarımı sürecindeki atölyenin önemini vurgulamıştır.

Margiela, moda dünyasında en önemli tasarımcılardan biri olarak kabul edilmektedir. Tasarımları, moda endüstrisinin gelişimine önemli katkılar sağlamıştır.

Margiela'nın tasarımlarının bazı karakteristik özellikleri şunlardır:

  • Basit ve işlevsel tasarımlar
  • Günlük hayatta bulunan malzemelerin ve nesnelerin yeniden yorumlanması
  • Moda endüstrisine karşı eleştirel yaklaşım
  • Modellerin isimlerinin ve kimliklerinin gizli tutulması
  • Atölyenin öneminin vurgulanması

Margiela, moda dünyasında birçok yeniliğe öncülük etmiş ve tasarımları ile moda endüstrisinin gelişimine önemli katkılar sağlamıştır.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...