Ana içeriğe atla

Alpha Blondy - Jerusalem Şarkı Sözleri Analizi

 

Alpha Blondy - Jerusalem Şarkı Sözleri Analizi


Barouh atat adonai (barouh atat adonai)

Barouh aba yeroushalaim (barouh aba yeroushalaim)


From the bible to the coran

Revelation in jerusalem

Shalom salamalekoum

You can see christians, jews, and muslins

Living together and praying amen

Let's gives thanks and praises


Barouh atat adonai

Barouh aba yeroushalaim

Barouh atat adonai

Barouh aba yeroushalaim

Jerusalem here I am

Jerusalem je t'aime

Jerusalem here I am

Jerusalem je t'aime


Israela yakirati

Israela yakirati

Ani ohev otarh

Israela yakirati


Israela yakirati

Israela yakirati

Israela yakirati

Ani ohev otarh

Israela yakirati


From the bible to the coran

Revelation time

Shalom salamalekoum

You can see christians, jews, and muslins

Living together and praying amen

Let's gives thanks and praises


Israela yakirati

Israela yakirati

Ani ohev otarh

Israela yakirati


Israela yakirati

Israela yakirati

Israela yakirati

Ani ohev otarh

Israela yakirati


Jerusalem here I am

Jerusalem je t'aime

Jerusalem here I am

Jerusalem je t'aime



Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu nasıldır?

Şarkı, "Barouh atat adonai" ve "Barouh aba yeroushalaim" ifadeleri ile başlar. Bu ifadeler, sırasıyla İbranice ve Arapça'da "Ya Rab, kutsanmışsın" ve "Ey kutsal Kudüs" anlamına gelir. Şarkı, bu ifadelerle birlikte, Kudüs'ün hem Yahudi hem de Müslüman dünyası için önemli bir dini ve kültürel merkez olduğunu vurgular.

Şarkı, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada yaşadığı bir şehir olduğu fikrini geliştirir. Şarkıda, "Shalom salamalekoum" ifadesi, Yahudi ve Müslüman selamlamalarının bir birleşimidir. Bu ifade, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerin bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olduğu fikrini destekler.

Şarkı, "Jerusalem here I am" ve "Jerusalem je t'aime" ifadeleri ile sona erer. Bu ifadeler, Kudüs'e olan sevgiyi ve bağlılığı ifade eder. Şarkı, bu ifadelerle birlikte, Kudüs'ün tüm insanlar için önemli bir şehir olduğu fikrini vurgular.

Şarkının Yapı analizi nedir?

Şarkı, iki ana bölümden oluşur:

  • İlk bölüm (1-8. satırlar), Kudüs'ün hem Yahudi hem de Müslüman dünyası için önemli bir dini ve kültürel merkez olduğunu vurgular.
  • İkinci bölüm (9-16. satırlar), Kudüs'ün farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada yaşadığı bir şehir olduğu fikrini geliştirir.

Şarkı, ABAB şeklinde bir kafiye şeması kullanır. Şarkı, aynı zamanda, 4/4'lük bir ölçüde ve orta tempodadır.

Şarkının Zamansal evrim analizi nedir?

Şarkı, 1982 yılında Alpha Blondy tarafından yazılmış ve kaydedilmiştir. Şarkı, o zamandan beri, farklı dillere çevrilmiş ve dünyanın dört bir yanındaki insanlar tarafından seslendirilmiştir. Şarkı, Kudüs'ün önemini ve farklı din ve kültürler arasındaki barış ve uyumu vurgulaması nedeniyle, zaman içinde daha da anlam kazanmıştır.

Şarkının Kültürel bağlam analizi nedir?

Şarkı, Kudüs'ün kültürel önemini vurgular. Şarkı, hem Yahudi hem de Müslüman dünyası için önemli bir dini ve kültürel merkez olan Kudüs'ün, farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olabileceği fikrini destekler.

Şarkının Stilistik analizi nedir?

Şarkı, Afrika müziğinin çeşitli unsurlarını içerir. Şarkı, Afrikalı ritmler ve melodiler kullanır. Şarkı, aynı zamanda, Alpha Blondy'nin kendine özgü sesini de yansıtır.

Şarkının Narratif analizi nedir?

Şarkı, Kudüs'ün bir metafor olarak kullanıldığı bir hikaye anlatır. Şarkı, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olabileceği fikrini destekler.

Şarkının Grafik analiz nedir?

Şarkı, basit bir grafik desen kullanır. Şarkı, ABAB şeklinde bir kafiye şeması kullanır. Şarkı, aynı zamanda, 4/4'lük bir ölçüde ve orta tempodadır.

Şarkının Kelime ve kelime öbeği analizi nedir?

Şarkı, çeşitli kelimeler ve kelime öbekleri kullanır. Şarkı, hem İbranice hem de Arapça kelimeler kullanır. Şarkı, aynı zamanda, İngilizce kelimeler ve kelime öbekleri de kullanır.

Şarkının bazı önemli kelime ve kelime öbekleri şunlardır:

  • Barouh atat adonai: "Ya Rab, kutsanmışsın"
  • Barouh aba yeroushalaim: "Ey kutsal Kudüs"
  • Shalom salamalekoum: "Selam ve selam olsun"
  • Israela yakirati: "Sevgili İsrail"
  • Jerusalem here I am: "Kudüs'te buradayım"
  • Jerusalem je t'aime: "Kudüs'ü seviyorum"

Konu analizi

Şarkının konusu, Kudüs şehridir. Şarkı, Kudüs'ün hem Yahudi hem de Müslüman dünyası için önemli bir dini ve kültürel merkez olduğunu vurgular. Şarkı, aynı zamanda, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada yaşadığı bir şehir olabileceği fikrini de destekler.

Tema analizi

Şarkının ana teması, barış ve uyumdur. Şarkı, farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşayabileceği fikrini vurgular. Şarkı, aynı zamanda, Kudüs'ün bu fikrin bir sembolü olabileceğini de öne sürer.

Duygu analizi

Şarkı, ümit ve iyimserlik duygularını uyandırır. Şarkı, farklı din ve kültürler arasındaki çatışmalara rağmen, barış ve uyumun mümkün olabileceği fikrini destekler.

Metin analizi

Şarkı, Kudüs'ün önemini ve farklı din ve kültürler arasındaki barış ve uyumu vurgulayan güçlü bir mesaja sahiptir. Şarkı, hem İbranice hem de Arapça kelimeler kullanır. Şarkı, aynı zamanda, Afrika müziğinin çeşitli unsurlarını içerir.

Ana tema

Şarkının ana teması, barış ve uyumdur. Şarkı, farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşayabileceği fikrini vurgular.

İmgeler, metaforlar ve anlatı teknikleri

Şarkıda geçen imgeler, metaforlar ve anlatı teknikleri şunlardır:

  • Kudüs: Şarkıda, Kudüs hem bir şehir hem de bir metafor olarak kullanılır. Kudüs, farklı din ve kültürlerin bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olarak temsil edilir.
  • Selamlama ifadeleri: Şarkıda, "Shalom" ve "Salamalekoum" ifadeleri, Yahudi ve Müslüman selamlamalarının bir birleşimi olarak kullanılır. Bu ifadeler, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerin bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olduğu fikrini destekler.
  • Naratif: Şarkı, Kudüs'ün bir metafor olarak kullanıldığı bir hikaye anlatır. Şarkı, Kudüs'ün farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşadığı bir şehir olabileceği fikrini destekler.

Seslendirme ve aranjman

Şarkı, Alpha Blondy'nin güçlü ve etkileyici sesiyle seslendirilmiştir. Aranjman, Afrika müziğinin çeşitli unsurlarını içerir.

Evrensel temalar

Şarkı, evrensel olan barış ve uyum temalarını işler. Şarkı, farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşayabileceği fikrini destekler.

Genel mesaj

Şarkının genel mesajı, barış ve uyumdur. Şarkı, farklı din ve kültürlerden gelen insanların bir arada barış içinde yaşayabileceği fikrini vurgular. Şarkı, aynı zamanda, Kudüs'ün bu fikrin bir sembolü olabileceğini de öne sürer.

Ek yorumlar

Şarkı, Kudüs şehrinin önemini ve farklı din ve kültürler arasındaki barış ve uyumu vurgulayan güçlü bir mesaja sahiptir. Şarkı, zaman içinde daha da anlam kazanmıştır ve günümüzde de hala önemli bir mesaj taşımaktadır.

Yorumlar

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...