Ana içeriğe atla

Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözleri


Ali haydar Güçlü - Munzurun dağlarında ne güzelsin sen cok güzelsin sen Sözlerinin Analizi


Bilmez misin sen

Seni en çok ben

Ben severim ben ben

Ben severim ben ben

Ben severim ben ben


Tabiatın ortasında

Ne güzelsin sen

Çok güzelsin sen

Ne güzelsin sen


Tabiatın ortasında

Ne güzelsin sen

Ne güzelsin sen

Çok güzelsin sen


Çağlayıp dur şu döşümde

Bazan hayalin düşümde

Şu munzurun dağlarında

Mor sümbülsün sen

Mor sümbülsün sen


Bazan hayalin düşümde

Çok güzelsin sen

Ne güzelsin sen

Çok güzelsin sen


Şu dersimin dağlarında

Ne güzelsin sen

Ne güzelsin sen

Çok güzelsin sen


Şarkının başlangıcı, gelişimi ve sonucu

Şarkı, bir gencin sevdiği kıza olan aşkını anlatıyor. Şarkı, gencin kıza olan aşkının ne kadar büyük olduğunu ifade eden bir soruyla başlıyor: "Bilmez misin sen / Seni en çok ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben / Ben severim ben ben." Şarkı, gencin kıza olan aşkının fiziksel güzelliğiyle ilgili olduğunu ifade eden bir dörtlükle devam ediyor: "Tabiatın ortasında / Ne güzelsin sen / Çok güzelsin sen / Ne güzelsin sen." Şarkı, gencin kıza olan aşkının hayal dünyasına kadar uzandığını ifade eden bir dörtlükle devam ediyor: "Çağlayıp dur şu döşümde / Bazan hayalin düşümde / Şu munzurun dağlarında / Mor sümbülsün sen / Mor sümbülsün sen." Şarkı, gencin kıza olan aşkının sonsuz olduğunu ifade eden bir dörtlükle bitiyor: "Bazan hayalin düşümde / Çok güzelsin sen / Ne güzelsin sen / Çok güzelsin sen / Şu dersimin dağlarında / Ne güzelsin sen / Ne güzelsin sen / Çok güzelsin sen."

Şarkının Yapı analizi

Şarkı, dörtlük ve nakarat olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Dörtlükler, gencin kıza olan aşkını farklı açılardan ele alıyor. Nakarat ise gencin aşkının ne kadar büyük olduğunu ifade ediyor.

Şarkının Zamansal evrim analizi

Şarkı, geleneksel bir Türk halk türküsüdür. Bu nedenle, şarkının zaman içinde çok fazla değişmediği söylenebilir. Şarkının sözleri ve müziği, yüzyıllardır Türk halk kültüründe aktarılarak günümüze kadar gelmiştir.

Şarkının Stilistik analizi

Şarkı, geleneksel bir Türk halk türküsü olduğu için, şarkının dili ve üslubu oldukça sadedir. Şarkıda, günlük konuşma dilinin yanı sıra, bazı geleneksel Türk halk edebiyatı motifleri de kullanılmıştır. Örneğin, şarkının ikinci dörtlüğünde geçen "mor sümbül" kelimesi, sevgilinin güzelliğini ifade etmek için kullanılan bir motiftir.

Şarkının Narratif analizi

Şarkı, bir anlatı içermez. Şarkı, gencin kıza olan aşkını ifade eden bir duygusal ifadedir.

Şarkının Grafik analiz

Şarkının melodisi, dalgalanma hareketi ile karakterize edilir. Bu hareket, gencin aşkının dalgalanma duygusunu yansıtır.

Şarkının Kelime ve kelime öbeği analizi

Şarkıda, aşk, güzellik ve doğa gibi temalar işlenir. Şarkıda geçen bazı önemli kelime ve kelime öbekleri şunlardır:

  • "Ben severim ben ben" : Gencin aşkının ne kadar büyük olduğunu ifade eder.
  • "Tabiatın ortasında" : Doğanın güzelliğiyle sevgilinin güzelliğinin karşılaştırılması yapılır.
  • "Çağlayıp dur şu döşümde" : Gencin aşkının hayal dünyasına kadar uzandığını ifade eder.
  • "Mor sümbülsün sen" : Sevginin güzelliğini ifade eder.

Konu analizi

Şarkının konusu, bir gencin sevdiği kıza olan aşkıdır. Şarkı, gencin aşkının ne kadar büyük olduğunu ve sevgilinin güzelliğini ifade eder.

Tema analizi

Şarkının temaları arasında aşk, güzellik ve doğa yer alır. Şarkı, aşkın gücünü ve güzelliğin önemini vurgular.

Duygu analizi

Şarkı, yoğun bir duygusallık içerir. Şarkı, gencin sevgiliye olan aşkını ve sevgilinin güzelliğinden duyduğu hayranlığı ifade eder.

Metin analizi

Şarkı, basit bir dille ve sade bir üslupla yazılmıştır. Şarkıda, günlük konuşma dilinin yanı sıra, bazı geleneksel Türk halk edebiyatı motifleri de kullanılmıştır.

Ana tema

Şarkının ana teması aşktır. Şarkı, aşkın güçlü ve evrensel bir duygu olduğunu vurgular.

İmge, metafor ve anlatı teknikleri

Şarkıda geçen bazı önemli imgeler, metaforlar ve anlatı teknikleri şunlardır:

  • İmge: "Tabiatın ortasında" (Sevgilinin güzelliğiyle doğanın güzelliğinin karşılaştırılması)
  • Metafor: "Mor sümbülsün sen" (Sevgilinin güzelliğinin ifadesi)
  • Anlatı tekniği: Tekrar (Gencin aşkının ne kadar büyük olduğunun ifadesi)

Seslendirme ve aranjman

Şarkı, güçlü ve duygusal bir seslendirmeyle söylenmiştir. Aranjman, şarkının duygusallığını destekler.

Evrensel temalar

Şarkıda işlenen evrensel temalar arasında aşk, güzellik ve doğa yer alır. Bu temalar, tüm kültürlerde ve toplumlarda ortak olan temalardır.

Genel mesaj

Şarkı, aşkın gücünü ve güzelliğin önemini vurgulayan bir mesaj içerir. Şarkı, aşkın her zaman var olacağını ve güzelliğin her zaman hayran olunacak bir şey olduğunu söyler.

Sonuç olarak, "Bilmez misin sen" türküsü, aşkın gücünü ve güzelliğin önemini vurgulayan bir şarkıdır. Şarkı, basit bir dille ve sade bir üslupla yazılmış olsa da, güçlü bir duygusal etki yaratır.

Yorumlar

  1. Muhteşem şarkı. Söyleyen herkesin yüreğine, yazanin kalemine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Şarkıyı beğendiniz mi? Düşüncelerinizi ve şarkının teması, duyguları ve önemli noktaları hakkındaki yorumlarınızı paylaşın. Beğendiyseniz, sosyal medyada paylaşarak sanatçıya destek olmayı unutmayın!

SON 30 GÜN POPÜLER ANALİZLER

ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ

 Şenol Evgi ft. Gizo'nun "Çek Kameracı" şarkısı, gösteriş, güç ve kendini kanıtlama temalarını vurgulayan enerjik bir parçadır. Eğlenceli ve cesur bir duruş sergiler. ŞENOL EVGİ ft. GİZO - ÇEK KAMERACI ŞARKI SÖZLERİ Kameracı yanlış yeri çekiyorsun ?  - Burayı çek  Kralı çek ( çek ) kraliçeyi çek ( çek )  Dostuma çek ( çek ) düşmana çek ( çek )  Hepside dertlenecek  Dert üstüne dert eklenecek  Gizo arkamdan seslenecek !  Ortaklarımı - çekme  Çapulcuları - çekme  Veriyorum düşmanlara göre poz  Çıktım Meydana oldular toz  Ne dostluk kaldı ne akrabalık  -Göremedik kimseden fayda  Bizi çekemeyen tüm düşmanlarıma özel yaptım  - gelsin kemanlı gayda  Çek bebeksi tenimi çek  Dostum düşmanım görsün çek  Ordan çek burdan çek  Kralı çek kraliçeyi çek  Görünce hepside dertlenecek  Uğraşmıyorum değmeyecek   Al bu lafım sana üstüne çek  Onları boşver numaracı  Sen bizi çeksene ...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

FADIL AYDIN - İKİ GÖZÜMÜN ÇİÇEĞİ ŞARKI SÖZLERİ

  Fadıl Aydın - İki Gözümün Çiçeği Şarkı Sözleri Analizi Bilemezsin ne sırlar var saklıdır Tebessümün aşıkların hakkıdır Mazlum masum hali yar yandırır Geliyor iki gözümün çiçeği nakarat  Sarı cübbe giymiş yar üstüne Kurban olam sürme çekmiş gözüne Gül dalını tutuşturmuş eline Geliyor iki gözümün çiçeği Beley kurban başım gözüm üstüne Ağam gitti sen su serptin gönlüme Bak aşıklar ömrün sermiş önüne Geliyor iki gözümün çiçeği İlahi Analizi: İki Gözümün Çiçeği Ana Tema: Sultan Şeyh Seyyid Muhammed Saqi el Hüseyni Hazretlerine duyulan sevgi ve bağlılık Duygu Analizi: Sevinç Heyecan Hasret Aşk Teslimiyet Minnettarlık Anlatım Teknikleri: Mecaz Teşbih Abartma Tekrar Sembol Kahraman ve Duyguları: Kahraman: Mürit (Şeyh'e bağlı olan kişi) Duyguları: Sevgi, özlem, coşku, teslimiyet, minnettarlık Anahtar Kelimeler ve Anlamları: İki Gözümün Çiçeği: Sultan Şeyh'in bir lakabı, onun gözünün güzelliğini ve önemini vurgular. Tebessüm: Sultan Şeyh'in yarattığı mutluluğu ...